مدیر جهاد کشاورزی سبزوار:

سبزوار 62 نوع محصول زراعی و باغی تولید می‌کند

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: شهرستان سبزوار 62 نوع محصول زراعی و باغی تولید می‌کند.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، محمدجواد ایزدیان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این شهرستان دارای دو هزار منبع آبی است که شامل: چاه‌های عمیق، قنوات، چشمه‌سارها و رودخانه‌ها است که حجم استحصالی آب کشاورزی آن 845 میلیون متر مکعب در هر سال است.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: شهرستان سبزوار با 12 هزار و 459 کیلومتر مربع وسعت، دارای چهار بخش، 14دهستان، 264 روستا و بالغ بر 300 هزار نفر جمعیت است که از این تعداد حدود 20 هزار نفر آن بهره‌بردار کشاورزی و دامپروری است.

وی سطح زیر کشت آبی این شهرستان را 80 هزار هکتار عنوان کرد و ادامه داد: از این مقدار 65 هزار هکتار زراعی و 15 هزار هکتار نیز باغی است.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار اظهار داشت: در سطح استان خراسان 80 نوع محصول زراعی و باغی تولید می‌شود که از این تعداد، سبزوار 62 نوع محصول را به خود اختصاص داده است.

وی عمده محصولات این شهرستان را، گندم، جو، پنبه، پسته؛ انگور و بادام دانست و یادآور شد: سبزوار در تولید فلفل قرمز، پنبه و گیاهان دارویی نیز رتبه اول استانی را به خود اختصاص داده است.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار خاطرنشان کرد: در زمینه دامپروری نیز سبزوار دارای 21 هزار راس دام سنگین، 350هزار راس دام سبک و ظرفیت مرغداری‌های سبزوار نیز در سال، 30 میلیون قطعه جوجه ریز است.

وی گفت: به لحاظ مرغداری رتبه اول استان را داریم چرا که 40 درصد گوشت مرغ استان و 15 درصد گوشت مرغ کشور را در سبزوار تامین می‌نماییم.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار در زمینه پرورش ماهیان گرمابی و سردابی به رتبه پنجم سبزوار در سطح استان اشاره کرد و گفت: در این زمینه حدود 420 تن تولید سالانه این شهرستان است.

وی با بیان اینکه سالانه 50 هزار تن گوشت مرغ، 75 هزار تن شیر و چهار هزار تن تخم مرغ در سبزوار تولید می‌شود ادامه داد: تولید محصولات زراعی، باغی و دامی سبزوار در سال حدود 450 هزار تن است که قسمتی از آن در شهرستان و قسمتی نیز به سایر شهرستان‌های مجاور، استان و مرکز کشور صادر می‌شود./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.