نفرات برتر بخشهای مختلف همایش فیلم کوتاه "سیب دهم" در تبریز معرفی شدند.

به گزارش  خبرنگارباشگاه خبرنگاران، به نقل ازروابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان  شرقی، در بخش گریم به دلیل طراحی و اجرای مناسب گریم با شخصیت ها" بهمن ارک " گریمور فیلم "منظرپریده رنگ تپه ها" به عنوان نفر برتر شناخته شد.

در بخش  طراحی صحنه از "علی صفایی" طراح صحنه فیلم "قارال"تقدیر شد و "لیلا علی محمدیان" و "شهروز بدوره" طراحان صحنه فیلم "کیوره"به دلیل طراحی واقعگرایانه و اجرای مناسب صحنه ها  به عنوان نفرات برتر این بخش شناخته شدند.

در بخش موسیقی به دلیل تلاش "بهرنگ تیلا" آهنگسازفیلم "آیریلق" به علت فضاسازی مناسب و کمک به روایت داستان به عنوان نفربرتر شناخته شد.

در بخش صدابرداری  "حسن سلمانی" صدابردار فیلم "قارال" به دلیل صدابرداری مناسب به عنوان نفر برتر معرفی شد.

در بخش تدوین و صداگذاری "قادر فریور" تدوینگر وصداگذار فیلم "قارال "  به دلیل برش های مناسب در ارتباط باقابلیت های درونی تصویر و حفظ ریتم فیلم، و همچنین استفاده خلاقانه از صدا و ایجاد فضاهای قابل قبول صوتی به عنوان نفر برتر معرفی شد.

در بخش بهترین بازیگری مرد هیئت داوران با اهدا لوح تقدیراز بازی " صمد علیزاده" بازیگر نوجوان فیلم "تخته سفید" تقدیرکرد و جایزه این بخش بخاطر بازی روان و نزدیکی به شخصیت فیلم به " سجادافشاریان"بازیگر فیلم "پیام بر" اهدا شد.

در بخش بهترین بازیگری زن "ساناز نظری" بازیگرفیلم "قارال"  به عنوا ن نفر برترشناخته شد.

در بخش بهترین تصویربرداری هیئت داوران از "امیر پورحکمت"تصویربردار فیلم "پیام بر" تقدیر و به دلیل قاب بندی های مناسب، حرکات نرم دوربین، توجه به نور و دقت در وضوح تصاویر " علی آبپاک" تصویربردارفیلم "کیوره" را به عنوان نفر برتر معرفی کرد.

در بخش بهترین تحقیق و پژوهش هیئت داوران جایزه این بخش رابه دلیل حقیقت بینی هنرمند در قالب تصاویر فرش به "رستم نظری"  محقق مستند "باغ مینوی فردوس" اهداکرد.

در بخش بهترین فیلمنامه هیئت داوران از ایده بدیع فیلم "پیامبر" تقدیر کرد و جایزه این بخش را به دلیل توجه به اصول دراماتیک و رعایت وحدت موضوع، زمان، و مکان،به "رحیم بلندی"  فیلمنامه نویس فیلم "کیوره" اهدا کرد.

در بخش انیمیشن یا پویا نمایی هیئت داوران به دلیل اجرای مناسب و برتری کیفی نسبت به دیگر آثار ارائه شده، "حامد محمودپور"کارگردان پویانمایی "دوی هشتصد متر" را به عنوان نفر برتر معرفی کرد.

در بخش بهترین فیلم تجربی "رضا جوانشیر " سازنده فیلم "این مکان مجهز به دوربین مدار بسته است" را  به دلیل ارائه مفهومی نو از اسارت انسان در چنبره ابزار به عنوان نفر برتر معرفی کرد.

 

در بخش کارگردانی هیئت داوران به دلیل پرداختی ساده و روان و پرهیز از پیچیدگی های مرسوم، و همچنین دقت آگاهانه در میزان سن بازیگران و دوربین به "نادر ساعی ور" کارگردان فیلم "آیریلیق" اهدا کرد .

 در بخش بهترین فیلم مستند هیئت داوران به دلیل سخت کوشی و تلاش فیلمساز در جهت پرداختن به ابعاد مختلف یک سوژه ناب و در خور تامل به "علی دلکاری"  تهیه کننده فیلم مستند "تامان خالا" اهدا کرد.

در بخش بهترین فیلم داستانی هیئت داوران تندیس به دلیل پرداخت مناسب نمایشی و استفاده خلاقانه از نور، تدوین، و صدا در فضا سازی قابل قبول برای فیلم، همچنین دقت در طراحی و هماهنگی ساختار فیلم با موضوع به "قادرفریور" تهیه کننده فیلم "قارال" اهدا کرد.

گفتنی است: هیئت داوران با رویکرد تاکید و توجه به فیلمسازان جوان و آماتور، و همچنین تلاش جستجو گرانه و کوشش مضاعف فیلمسازان جوان در ساختار قابل قبول هنرجویی، جایزه ویژه خود را "امین شروانی" و "اشکان ذهتاب"  سازندگان فیلم "تخته سفید" اهدا کرد.

براساس این گزارش داوری این جشنواره را "غلامرضا صمدی نژاد"،" اصغر یوسفی نژاد"، "سالار حیدر نژاد"، "علی اکبر افتخار" و" اکبر شریعت" بر عهده داشتند./س


 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.