حبیبی در دیدار با اعضای ستاد 9 دی:

با ثبت نام نامزدها به سمت تعیین مصادیق هدایت می شویم

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به نزدیک شدن ایام ثبت نام نامزدها، گفت: با فرارسیدن ایام ثبت نام نامزدها به تدریج به سمت تعیین مصادیق هدایت می شویم؛ لذا با وجود درک صحیح در میان اصولگرایان رفتن به سمت همگرایی کار دشواری نخواهد بود.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، محمد نبي حبيبي در ديدار با اعضاي ستاد بزرگداشت حماسه 9 دي با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري، گفت : حماسه 9 دي محصول درك مردم از عبرت هاي عاشورا است و همه مردم، مستقل از جريانات و گروههاي سياسي و خواسته هاي آنان هوشمندانه و آگاهانه براي دفاع از نظام ، مقام معظم رهبري و كشور به ميدان آمده اند .
به گزارش روابط عمومي حزب موتلفه اسلامي، وي که در پایان نشست دبيران این حزب سخن مي گفت ‌افزود: مقام معظم رهبري فرمودند فتنه 88 يك بيماري بود كه با حضور عظيم مردمي دفع شد، ما بايد اين بيماري را تحليل كنيم و ببينيم چگونه پس از يك دهه در نظام پديد آمد و اقدامات پيشگيرانه بعدي چيست .
حبيبي تصریح کرد: ‌بيماري وابستگي به كفر ، الحاد و نفاق، بيماري پيمان شكنی با مردم و نظام، بيماري به دام دشمن افتادن در اثر فقر در تحليل قضايا ازجمله آفاتي است كه بايد آسيب شناسي شود، طبيعي است اين بيماري با حضور آگاهانه و هوشمندانه مردم در عرصه هاي سياسي معالجه می شود .
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به پيروزي جمهوري اسلامي در جنگ رواني و جنگ الكترونيك عليه آمريكا تاکید کرد : فرزندان دلير اين ملت با غلبه به سخت افزار ها و نرم افزارهاي جاسوسي آمريكا، ضربه جانانه اي به آنها زدند.
وی افزود: نبرد ما با آمريكا درحوزه سياسي و امنيتي ادامه دارد و به فضل خدا غلبه با نيروهاي شجاع ، جوان و آگاه ماست كه دراين ميدان فعال هستند.
حبیبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان داشت: با فرار رسيدن ايام ثبت نام نامزد ها به تدريج ما به سمت تعيین مصاديق هدايت مي شويم .
وي ادامه داد:‌ اين درك صحيح در میان اصولگرايان وجود دارد كه رفتن به سمت همگرايي كار دشواري نيست. كساني كه از مقبوليت کمتری برخوردارند طبيعي است ثبت نام نخواهند كرد.
حبیبی با اشاره به تلاشهاي جبهه متحد اصولگرايان گفت:‌ جبهه متحد اصولگرايي رقيب خود را خوب مي شناسد، بنابراين هيچ اصولگرايي درميدان رقابت هاي انتخاباتی رقيب جبهه متحد اصولگرايي نيست ، همچنين جبهه متحد اصولگرایان نیز هيچ اصولگرايي را را رقيب خود نمي داند .
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اينكه دشمن در انتخابات آينده برنامه دارد خاطر نشان کرد :‌ دشمن به فكر بازسازي فتنه 88 در انتخابات مجلس آينده است. آنها نمي خواهند مردم پايه هاي نظام را در انتخابات آينده تحكيم ببخشند، متاسفانه برخی از اصلاح طلبان حمايت كرده اند در همگرايي با دشمن آنها را در تهديدات امنيتي عليه نظام ياري مي كنند، نهاد های نظارتي بايد مراقبت كنند كه برخي دشمن را در اين تهديدات كمك نكنند .

 

 


وي در بخش دیگری از این گفت و گو در مورد آخرين تحولات در مصر گفت :‌مردم مصر زير بار حاکمیت نظاميان نمی روند،مردم می خواهند بر اساس سیستم پارلمانی، دولت و سایر نهادهای انتخابی را سامان دهند اما نظامیان در اين امر اخلال مي كنند، لذا رو به سركوب مردم آوردند .
حبیبی اضافه کرد: ‌مردم مصربا انقلاب دوم به حكومت شصت سال نظاميان و حاكميت ،آنها بر مقدرات كشور پايان خواهند داد .
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در مورد خروج آمريكائي ها از عراق تصریح کرد:‌ خروج آمريكائيها از عراق پيروزي بزرگي براي مردم است هيچ گروه ، حزب و جرياني زير بار ماندن آمريكائيها در عراق نرفت، آمريكائيها خوب مي دانند ادامه اشغالگرايي آنان براي مردم قابل تحمل نيست .
وي با شاره به ترفند حضور آمريكائي ها در عراق در پوشش ديپلمات گفت : آمريكائي ها گفتند 15 هزار نفر از نظاميان آنها تحت پوشش ديپلمات در سفارت اين كشور در عراق مي مانند، خود آنها مي دانند اين حضور با اين وسعت يك شوخي است. در كجاي دنيا يك سفارت خانه 15 هزار كارمند دارد. به نظر مي رسد آمريكائي ها زير فشار افكار عمومي مردم در عراق، بايد به اين شوخي مضحك پايان دهند و خاك عراق را ترك كنند .
حبيبي همچنین در خصوص بودجه سال 91 و قرائت تفريغ بودجه در هفته گذشته در مجلس تاکید کرد : يك سال از اجراي برنامه هدفمندي يارانه ها گذشته و بايد نقاط ضعف و قوت دولت و مجلس در اجراي اين كار بزرگ مورد ارزيابي قرار بگيرد .
وي افزود: هدفمندي يارانه ها يعني فروش نفت در داخل، بايد دولت و مجلس به لحاظ مالیه عمومي تحليل درستی داشته باشند. بايد معلوم شود وفق قانون هدفمندي يارانه ها، نفت در داخل بشكه اي به فروش مي رسد، اين موضوع در بودجه نويسي و تنظيم درآمد ها و هزينه ها در ماده واحده بودجه سال 91 تعين كننده است .
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در پایان با اشاره به قرائت تفريغ بودجه سال 88 در مجلس اظهار داشت : اگر گزارش تفريغ كمكي در طراحي اعداد و ارقام بودجه 91 نكند، قرائت آن درمجلس بي فايده خواهد بود، مجلس بايد بداند چه تصويب كرده و این تصويب د ر اجرا به چه صورت بوده است تا بتواند نقايص خود را در بودجه نويسي برطرف كند. اگر همه ساله در تفريغ بودجه معلوم می شود كه بسياري از مفاد بند ها و اجزا ماده واحده قابل اجرا نيست و اجرا نمي شود چرا مجلس اصرار بر اين دارد كه ماده واحده بودجه را بر خلاف اصل 52 قانون اساسي با بند هاي پيچ در پيچ و اجزاء گوناگون بلا اجرا سنگين كند./ن


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.