خوزستان// با حضور دانشمندان شیمی؛

سمینار ملی شیمی و محیط‌زیست در اهواز آغاز شد

پنجمین سیمنار ملی شیمی و محیط زیست با حضور متخصصان، صاحب‌نظران و اساتید دانشگاه در علوم شیمی کار خود را در اهواز آغاز کرد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛دبیر اجرایی همایش پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه سمینار تعداد مقالات دریافتی از طریق دبیرخانه را حدود 500 مقاله عنوان کرد و گفت: پس از داوری توسط کمیته علمی 40 مقاله برای ارائه شفاهی و 356 مقاله به صورت پوستری برای ارائه پذیرفته شد.
آرش مرادزادگان، محورهای سمینار و عمده موضوعات مقالات ارائه شده را مرتبط با مسائل و مشکلات استان ذکر کرد و گفت: وجود صنایع متعدد در خوزستان مشکلات و چالش‌های زیست محیطی فراوانی ایجاد کرده که امیدواریم در همایش‌های علمی اینچنینی بتوانیم برای کنترل آلاینده‌‌ها، پسماندها و به ویژه ریزگردها راهکارهایی بیابیم.
وی توضیح داد: مقالات همایش امروز و فردا در سالن‌های سمینار دانشکده علوم ارائه می‌شود و سومین روز سمینار به بازدید علمی و تفریحی از مناطق گردشگری خوزستان اختصاص دارد.
به پیشنهاد اتحادیه بین‌المللی شیمی محض و کاربردی و با حمایت سازمان علمی، فرهنگی و هنری ملل متحد، یونسکو سال 2011 میلادی را به نام سال جهانی شیمی نامگذاری کرده است، این نامگذاری، توجه بیشتری را به دهه سازمان ملل با عنوان دهه آموزش توسعه پایدار از 2005 تا 2014 معطوف می‌کند. در این راستا فعالیت‌های ملی و بین‌المللی که طی سال 2011 انجام می‌شود بر اهمیت شیمی در حفظ و پایداری منابع طبیعی تاکید می‌کند.
دلیل انتخاب سال 2011 به عنوان سال جهانی شیمی، همزمانی آن با یکصدمین سال دریافت جایزه نوبل شیمی توسط مادام کوری اعلام شده است. مادام کوری نخستین دانشمند زن جهان است که برنده جایزه نوبل شیمی و فیزیک شد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.