يك عضو كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي اعلام كرد: در صورت سوء استفاده هند از تحريم ها، صادرات نفت خام به اين كشور متوقف مي شود.

حسين نجابت در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: ممكن است هند بخواهد از فرصت پيش آمده تحريم ها به نفع خود استفاده كند و فاصله بدهي نفتي خود را به ايران زياد كند.

به گفته وي به دنبال مسئله تحريم نفتي  ايران از سوي اتحاديه اروپا هند متقاضي افزايش واردات نفت ايران شده است.

نجابت افزود: كمتر از 20 درصد نفت ايران به كشورهاي اروپايي صادر مي شود لذا تلاش كرده ايم مشتري هاي خود را از شبه قاره و آسياي شرقي پيدا كنيم؛ بنابراين آنها نيز از اين تعامل دو طرفه استقبال مي كنند.

اين نماينده مجلس با تاكيد بر اينكه تحريم ها هيچ تاثير فلج كننده اي بر اقتصاد ايران نداشته است، اعلام كرد: با توجه به تلاش زياد غرب براي تحريم و اعمال فشار بر ايران خوشبختانه نتوانسته اند اقتصاد كشور را تحت تاثير شديد قرار دهند؛ لذا خود آنها نيز بر اين حقيقت معترضند.

وي اضافه كرد: ايران از هر پيشنهاد خريد استقبال مي كند لذا در يك جنگ واقعي با آمريكا و هم پيمانانش قرار داريم و بايد فرصت ها را غنيمت شمرد.

نجابت تصريح كرد: معاملات بين المللي ساز و كار خود را دارد و دريافت و پرداخت ها مدت زماني را مي طلبد و خريد و فروش و عرضه و تقاضا يك جريان كاملا مشخص است.

گفتني است؛ هند تاكنون توانسته مقداري از بدهي خود را توسط تركيه پرداخت كند ولي با تحريم جديد بانك مركزي از سوي اتحاديه اروپا بايد به دنبال راه تازه اي براي دريافت پول نفت ايران بود./ق2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار