طرح ايجاد مجتمع تفريحي، گردشگري و ورزشي تالاب گوري‌گل از پروژه‌هاي تعريف‌شده در حوزه سرمايه‌گذاري استان آذربايجان‌شرقي است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛تالاب گوري‌گل در 40 کيلومتري تبريز قرار دارد و از نظر شرايط زيستگاهي براي پرندگان آبزي، بسيار مناسب است، به طوري ‌که اين تالاب به عنوان تالاب بين‌المللي به ثبت رسيده است.

اين درياچه در 18کيلومتري شمال‌شرقي بستان‌آباد تبريز قرار دارد و به دليل برخورداري از هواي مطبوع در تابستان از مراکز استراحت و تفريح مردم تبريز است که با اجراي مجتمع تفريحي و گردشگري زمينه جذب هرچه بيشتر گردشگران به اين منطقه فراهم مي‌شود.

اهميت تالاب بين‌المللي گوري‌گل از منظر گردشگري به ‌اندازه‌اي واضح است که در اوايل سال 1384 طرح اوليه تعيين مناطق گردشگري آن تدوين شد. در اين طرح تصريح شده است که با توجه به چشم‌اندازهاي زيباي طبيعت تالاب در صورت فراهم ساختن زيرساخت‌هاي مناسب تقاضا براي تفريح در منطقه به طور فزاينده‌اي افزايش خواهد يافت.

طرح ساخت مجتمع گردشگري گوري‌گل که شامل هتل، تالار چند منظوره، رستوران، پارک، واحدهاي اقامتي، فضاي ورزشي و در فازهاي بعد تله‌کابين است مي‌تواند به جذب بيشتر گردشگران و توسعه منطقه کمک کند.

همچنين تمام امکانات زيرساختي براي ساخت مجتمع آماده است و انتظار مي‌رود ساخت مجتمع در 2 سال پايان بگيرد و به بهره‌برداري برسد.

ظرفيت پيشنهادي اين مجموعه پذيرش 300 هزار گردشگر در سال است و ميزان اشتغال‌زايي آن 130 فرصت شغلي پيش‌بيني شده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.