مدير عامل شركت ملي پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي ايران:

پتانسیل تولید بنزین یورو 4 در کشور تا پایان امسال به 40 میلیون لیتر رسیده است

پالايشگاه تندگويان روزانه 1.8 ميليون ليتر بنزين سبز توليد مي كند كه يكي از بهترين انواع بنزين در جهان است.

عليرضا ضيغمي، مدير عامل شركت ملي پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي ايران در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران درباره توليد بنزين سبز در پالايشگاه شهيد تندگويان گفت: اين پالايشگاه روزانه 1.8 ميليون ليتر بنزين سبز توليد مي كند كه يكي از بهترين انواع بنزين در جهان است.

وي ميزان گوگرد اين بنزين را كمتر از 40 پي پي ام اعلام كرد و افزود:‌ اين بنزين فاقد ترکیبات حلقوی، بنزن و آروماتیک است و ميزان گوگرد نفت گاز از 16 هزار و 500 پی پی ام (جزء در میلیون) به کمتر از 10 پی پی ام رسیده است.

به گفته معاون وزير نفت، 15 درصد ظرفیت پالایشگاهی کشور از طريق پالایشگاه شهید تندگویان تامين مي شود كه با اجرای طرح توسعه و دیگر طرح های محیط زیستی یکی از واحدهای صنعتی سبز کشور است که کلیه گازهای خروجی آن کمتر از حد مجاز است.

مدير عامل شركت ملي پالايش و پخش درباره عرضه بنزين و گازوييل استاندارد در جايگاه هاي سوخت اظهار داشت:‌ در 6 جایگاه 263 هزار لیتر گازوئیل و حدود 953 هزار لیتر بنزین با استاندارد یورو 4 در 34 جایگاه عرضه مي شود كه ميزان گوگرد آن حدود پنج پی پی ام است.

لازم به ذكر است؛ با اقداماتي كه برای تولید بنزین با استاندارد یورو 4 در کشور انجام شد، پتانسیل تولید بنزین یورو 4 در کشور تا پایان امسال به 40 میلیون لیتر رسیده است.

وي درباره توليد نفت گاز با استاندارد يورو 5 گفت: تا پایان سال آینده ظرفیت تولید گازوییل با استاندارد یورو 4 و 5 در کشور به روزانه 36 میلیون لیتر می رسد، ضمن آنكه طرح تولید گازوئیل با کیفیت یورو ۵ و بهینه‌سازی تولید بنزین با کیفیت یورو ۴ در پالايشگاه شهيد تندگويان (تهران) راه اندازي شده است.

ضيغمي درباره سبد سوخت كشور توضيح داد: سبد سوخت در بخش حمل و نقل، روزانه 50 میلیون لیتر است که پيش بيني شده 70 درصد از آن به استاندارد یورو 5 برسد. همچنين سهم سوخت سی ان جی در سبد سوخت کشور به 17 میلیون متر مکعب در روز رسیده كه بر اين اساس در سال نخست برنامه پنجم توسعه، تعهد خود را تا پایان این برنامه انجام داده ايم./ق2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار