استانداردسازي به كاهش وابستگي سينما به حمايت هاي دولت بستگي دارد؛

يك كارگردان سينما:بخش خصوصي بايد حرف اول و ‌آخر را در سينما بزند

استانداردسازي چارچوب سينماي كشور به كاهش دامنه وابستگي سينما به حمايت هاي دولت بستگي دارد و براي خودكفايي اين صنعت بخش خصوصي بايد حرف اول و ‌آخر را در سينما بزند.

مهدي صباغ زاده،كارگردان سينما به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت:هر صنعتي براي اينكه بتواند در امور اجرايي خود مستقل عمل كند و به جايي وابسته نباشد، بايد از طريق طرح و برنامه هاي مختلف در مسير خودكفايي حركت كند.
وي افزود:هم اكنون سينماي كشور به حمايتهاي همه جانبه دولت وابسته است و ساختاري دولتي به خود گرفته و اين موضوع آن را از رسيدن به رشد و پويايي دور كرده است.
اين كارگردان سينما اضافه كرد:از آغاز سال 90 شاهد اجراي برنامه هاي مختلف بوديم،اما تمامي اين اقدامات حلال مشكلات حاكم بر سينما به صورت كامل نبوده است.
صباغ زاده تصريح كرد:سرمايه گذاري و صرف هزينه هاي كلان درحوزه فيلمسازي كشور با ورود اسپانسرها به اين چرخه هم اكنون از شرايط مطلوبي برخوردار نيست.
اين كارگردان سينما ادامه داد:توقف در ايستگاه خودكفايي به نگاه مسئولان سينما و قالب برنامه هاي آنها با محتوايي متناسب با كمبودهاي موجود در اين صنعت بستگي دارد.
صباغ زاده ابراز داشت:در چرخه فيلمسازي كشور در ابعاد سرمايه گذاري و دامنه فعاليت سينماگران ما،بايد آزادي عمل وجود داشته باشد.
اين كارگردان سينما بيان كرد:آزادي عمل در حوزه توليد فيلم با اشكال خصوصي بايد از لحاظ فرهنگي در جرياني درست قرار گيرد.
صباغ زاده تاكيد كرد:استانداردسازي سينما هم اكنون با دشواري هاي زيادي همراه است؛زيرا درحوزه هاي توليد و اكران با اصول و قواعد روز فيلمسازي دنيا فاصله زيادي داريم.
اين كارگردان سينما اظهارداشت:براي ارتقاي جايگاه سينماي ايران درعرصه هاي بين المللي بايد اين صنعت به مرور زمان از زيرسايه حمايتهاي دولت خارج شده و بخش خصوصي حرف اول و آخر را در طرح برنامه ها و امور اجرايي اين صنعت بزند./ه
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.