90 درصد علت آرتروپلاستی زانو ،آرتروز است

دانشیار گروه طب فیزیکی و توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی آجا گفت:آرتروپلاستی یکی از شایعترین اعمال جراحی زانو است که 90 درصد علت آن آرتروز است.

دکتر کامران آزما در گفتگو باخبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: امروزه آرتروپلاستی زانو جزو یکی از شایعترین اعمال جراحی ارتوپدی است که تقریبا 90 درصد علت آن آتروز زانو است.
وی با بیان اینکه انجام این نوع جراحی برای یک زانو مشکل دار پایان راه نیست ادامه داد: نتیجه عمل جراحی به مقدار زیادی به اقدامات توانبخشی قبل و بعد از آرتروپلاستی بستگی دارد در واقع این اقدامات منجر به کاهش درد به دنبال جراحی و تسهیل فرآیند ترمیم زخم و کاهش شیوع لخته شدن خود؟ در رگها می شود.
آزما اظهار داشت: میزان محدوده حرکتی زانو یکی از مهمترین معیارهای موفقیت در آرتروپلاستی زانو است از اهداف اصلی در توانبخشی این نوع  بيماران است در حال حاضر پروتکل های درمانی متفاوتی برای این بیماران وجود دارد که مسئله مهم آموزش دوباره راه رفتن،‌ورزش و معیارهای تحمل وزن است.
دانشیار گروه طب فیزیکی و توانبخشی اظهارداشت: درمقایسه با پروتکل هایی که شروع آنها از 2 تا 3 روز بعد از عمل است شروع توانبخشی از 24 ساعت اول بعد از جراحی منجر به کاهش متوسط اقامت در بیمارستان و همچنین کاهش تعداد جلسات توانبخشی برای به دست آوردن محدوده حرکتی و راه رفتن نرمال می شود.
شایان ذکر است، نتایج این تحقیق در پانزدهمین کنگره طب فیزیکی و توانبخشی ارائه شده است.ص
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار