نگهبان جاده ها به استقبال زمستان رفت

همزمان با فرا رسيدن روز راهدار رزمايشي به منظور گراميداشت راهداران کشور در آبعلي برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛ علي نيکزاد وزير راه و شهرسازي در اين مراسم با اشاره به اينکه خدمت راهداران در جاده ها سفر را براي مردم ايمن کرده است، گفت: با وجود 200 هزار کيلومتر انواع جاده که 120 کيلومتر آن در استان تهران راه روستايي است همه تحت مديريت راهداران مي باشد.

وي ادامه داد: سالانه 321 ميليون سفر در کشور انجام مي شود که افتخار آن به نام راهداران تمام مي شود. در مجموع 321 ميليون سفر 245 ميليون نفر در اين سفرها ثبت شده است.

نيکزاد اظهار داشت: براي نگهداري هر کيلومتر از راه هاي روستايي 4 ميليون و 500 هزار تومان هزينه مي شود.
 
وزير راه و شهرسازي اعلام کرد: در سال اول دولت نهم 26 هزار و 500 کشته داشتيم که اگر اين روند ادامه داشت در هر سال با 57 هزار کشته مواجه مي شديم که خوشبختانه با اقدامات دولت نهم و دهم اين ميزان در کشور به 23 هزار و 200 نفر کشته در راه هاي کشور رسيده است.
 
در ادامه افندي زاده رييس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي با بيان اينکه با تلاش راهداران آرامش به جاده ها بر مي گردد، گفت:‌ راهداران کشور در سرماي زمستان تلاش مي کنند راه ها را براي مردمي که در جاده ها مانده اند، باز کنند که اين موجب مي شود اجر زيادي را براي خود ذخيره کنند.

وي با بيان اينکه روز راهدار را بايد به سال راهدار تبديل کنيم، ادامه داد:‌ با توجه به توسعه راه هاي کشور که حدود 200 هزار کيلومتر است طبيعتا در همه جا راهداران حضور دارند.

افندي زاده اضافه کرد: 1157 اکيپ راهداري، 7 هزار و 800 دستگاه ماشين آلات راهداري، 625 راهدارخانه و 1200 گشت راهداري مجهز به دستگاه جي پي اس در راه هاي کشور وجود دارد.
 
معاون راه و شهرسازي گفت: استفاده از تجربيات راهداران و استفاده از امکانات و تجهيزات مورد نياز راهداري، نگراني را در بين مردم کاهش داده است.
 
افندي زاده با بيان اينکه راهداران در راه هاي کشور براي افزايش ايمني استقرار ثابتي دارند،ادامه داد:‌ بحث ايمني و کاهش تلفات انساني از مباحثي است که اهميت و جايگاه ويژه اي را در کشور دارد که خوشبختانه با تلاش راهداران،‌ اورژانس، هلال احمر روند روبه کاهشي در تلفات جاده اي مشاهده مي شود.
 
وي گفت:‌ در هفت ماهه اول امسال 1/13 درصد کاهش تلفات را در راه هاي برون شهري و روستايي داشتيم.

افندي زاده به يکي از وظايف جديدي که وزير راه و شهرسازي به سازمان راهداري تفويض کرده است اشاره کرد و افزود: نظارت و نگهداري آزادراه ها از جمله اين وظايف جديد است که اميدواريم با توسعه آزادراه ها در روند رو به رشدي توسط خودروها در کشور شاهد کاهش تلفات جاده اي باشيم.
 
وي با بيان اينکه سرما را امسال زودتر از سال هاي گذشته تجربه کرديم، گفت: 23 استان کشور درگير سرما هستند؛ بنابراين با فراهم کردن تجهيزات لازم و همچنين نصب دستگاه هاي هواشناسي در 58 گردنه مهم کشور مي توانيم زمستان خوبي را پشت سر بگذاريم.

افندي زاده يادآور شد:‌ تاکنون 16 دستگاه هواشناسي در راه هاي کشور نصب شده است.
 
واحدي مديرکل راه و ترابري استان تهران نيز در ادامه با اشاره به اينکه هفته اول آبان ماه امسال به جهت سرماي زودهنگام و بارش هاي پي در پي طرح زمستاني زودتر از موعود برگزار شد، گفت: راهداران کشور از هفته اول آبان ماه در گردنه هاي استان تهران حضور پيدا کردند و ما کمترين مشکلي را در راه هاي استان تهران به جهت اهميت و حجم ترافيک در مبادي ورودي و خروجي نداشتيم.
 
وي ادامه داد: موضوع کاهش تصادفات و تلفات و استراتژي ايمني راه ها هدف اول اداره کل محسوب مي شود.

واحدي اضافه کرد: يکي از مهمترين شاخص هاي حمل و نقل کشور کاهش تلفات است که با همکاري و مشارکت نيروي انتظامي، پليس راه‌، فوريت هاي پزشکي و امداد خودرو زيرساخت هاي لازم براي کاهش تلفات جاده اي فراهم شده است./ق2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار