مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان از انعقاد تفاهمنامه همکاری‌های پژوهشی و آموزشی با دانشگاه شهید چمران اهواز خبر داد

به گزارش باشگاه خبرنگاران ، تورج همتی با اشاره به جایگاه علمی دانشگاه شهید چمران اهواز، گفت: انعقاد تفاهمنامه میان این دو دستگاه به منظور توسعه روابط پژوهشی و آموزشی انجام گرفته است.

وی همکاری متقابل، ‌تبادل نظر و مشترک شدن اطلاعات را از اهداف این تفاهمنامه دانست و افزود: انجام پروژه‌های تحقیقاتی زیست محیطی، تبادل اطلاعات علمی، فعالیت‌های علمی مشترک، برگزاری دوره‌های آموزشی و کارآموزی دانشجویان از دیگر اهداف این تفاهمنامه است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به تشکیل دبیرخانه کنسرسیوم گرد و غبار در دانشگاه شهید چمران افزود:‌ یکی دیگر از اهداف این تفاهمنامه حمایت، تبادل اطلاعات و استفاده از این کنسرسیوم است.

وی با تأکید بر انجام تحقیقات علمی کاربردی اظهار داشت: در راستای این تفاهمنامه برای فعالیت‌های علمی تحقیقاتی با رویکرد عملیاتی و دانش‌بنیان تلاش می‌شود.

همتی ادامه داد: قصد داریم از نانوتکنولوژی در راستای کاهش آلودگی‌ها و تخریب‌های زیست محیطی به ویژه در پدیده ریزگردها استفاده کنیم.

وی هم‌چنین در مورد اینکه رشته محیط زیست در دانشگاه شهید چمران اهواز تدریس نمی‌شود، اظهار داشت: مذاکراتی برای راه‌اندازی این رشته در دانشگاه چمران و تأسیس پژوهشکده زیست محیطی صورت گرفته است که هنوز نهایی نشده است./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.