معاون پژوهشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری:

افزايش میزان پذیرش دانشجو با امکانات دانشگاهی تناقضی ندارد

با توجه به افزایش میزان پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلی این امر هیچ گونه تناقضی با امکانات دانشگاهی ندارد.

محمد مهدی نژاد نوری، معاون پژوهش وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار صنفي،‌آموزشي باشگاه خبرنگاران گفت:میزان رشد ظرفیت پذیرش دانشجو با امکانات دانشگاهی هیچ تناقضی ندارد چرا که هم اکنون ما شاهد هستیم که شبکه علمی شاعا در کشور فعال است و این شبکه پاسخگوی نیازهای دانشجوی است.

وی افزود:همچنین شاهد هستیم که برخی از تجهيزات در داخل کشور تولید و تامين مي شود كه البته اين را هم بيان كنم كه برخي از تجهيزات از خارج از كشور با کمک بودجه ای که حرکت از طرف مجلس داده می شود تامین می شود.

 مهدی نژاد با اشاره به این نکته که با استفاده تجهیزات جدید نباید تجهیزات قدیمی را کنار گذاشت افزود:برخی از تجهیزات قدیمی در مقاطع پایین تر یعنی کارشناسی می تواند مورد استفاده قرار گیرد بنابراین نباید با استفاده از تجهیزات جدید،‌ تجهیزات قدیمی را کاملا کنار بگذاریم.

*دانشگاه تربیت مدرس با توجه به امکانات دانشگاهی دانشجو پذیرش می کند

حسین گنجی دوست استاد دانشگاه تربیت مدرس در ادامه گفت: با این مسئله که از یک طرف شاهد افزایش پذیرش دانشجو و از یک طرف دیگر شاهد کمبود تجهیزات آزمایشگاهی هستیم موافق نیستم چرا که مثلا در دانشگاه خودمان یعنی دانشگاه تربیت مدرس براساس نیاز و با توجه به تجهیزات و امکانات دانشجو پذیرش می شود.

*امکانات دانشگاهی دانشگاه پیام نور با ظرفیت بالای پذیرش دانشجو تناسبی ندارد

علی یزدیان، استاد دانشگاه تربیت مدرس در ادامه گفت:اینکه در برخی از مقاطع تحصیلات تکمیلی شاهد بیکاری دانشجویان هستیم صحت دارد چرا که برخی از دانشگاهها دو برابر ظرفیت و امکانات خود دانشجو پذیرش می کنند.

وی افزود:هم اکنون شاهد هستیم که در برخی از تجهیزات آزمایشگاهی ما با تحریم روبرو هستیم و حتی برخی از تجهیزات را با قیمت بالا خریداری می کنیم چنانچه مثلا در دانشگاه پیام نور امکانات با ظرفیت بالای آن دانشگاه تناسبی ندارد.

یزدیان تصریح کرد: دانشگاه تربیت مدرس از کیفیت خوبی برخوردار است چرا که با توجه به امکانات و تجهیزات دانشگاهی و آزمایشگاهی دانشجو پذیرش می شود./ح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار