مشهد/

برگزاری نخستین کنگره سراسری ارتقای سلامت نوزاد کشور در مشهد

نخستین کنگره سراسری ارتقای سلامت نوزاد کشور در مشهد صبح امروز با حضور 700 شرکت کننده از سراسر کشور آغاز به کار کرد.

مدیر اجرایی این کنگره در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: در این کنگره با حضور 700 شرکت کننده شامل اساتید کشوری نوزادان، مسوولین دانشگاهی و فوق تخصص های نوزادان از سراسر کشور برگزار شده است.
دکتر امیر رضا صالحی نسب از استقبال کم نظیر اساتید، متخصصان و دانش پژوهان از این کنگره خبر داد و افزود: از 390 مقاله رسیده به این کنگره 235 مقاله پذیرفته شد که 30 مقاله به صورت سخنرانی و 205 مقاله به صورت پوستر ارائه خواهد شد.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در این کنگره 11 سخنرانی جامع در راستای محورهای کنگره توسط اساتیدی از دانشگاه های کشور ارائه خواهد شد و همچنین چهار کارگاه نیز در حاشیه این کنگره در سه روز برگزاری ارائه خواهد شد.
صالحی نسب کاهش مرگ کودکان زیر پنج سال را از مهمترین اهداف برگزاری این کنگره دانست و تصریح کرد: برگزاری این کنگره موجب تغییر نگرش در مجموعه کادر بهداشت اطفال،پزشکان متخصص و عمومی، دستیاران تخصصی و فوق تخصصی که از گروه هدف این کنگره محسوب می شوند.
وی با اشاره به نخستین دوره برگزاری این کنگره بیان کرد: پیش از این کنگره های مختلفی در خصوص یک بیماری و یا بیماری های خاص کودکان برگزار شده است اما با چنین ساز و کاری برای نخستین بار در کشور برگزار می شود.
نخستین کنگره سراسری ارتقای سلامت نوزاد تا 20 بهمن ماه در دانشگاه فردوسی مشهد در حال برگزاری است /س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.