استاندار قزوین گفت: حفظ، احیا و جلوگیری از تخریب باغستان های سنتی قزوین به عنوان میرات فرهنگی گذشتگان از دغدغه های جدی مسئولان مربوط در استان به شمار می رود.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛احمد عجم در جلسه شورای باغستان های سنتی قزوین ضمن بیان مطلب فوق گفت : با تشکیل سازمان باغستان های سنتی، انسجام و جدیت دستگاه های مسئول می توان عقب ماندگی مربوط به احیای باغستان های قزوین را جبران کرد.

استاندار قزوین با تاکید بر همفکری و برنامه ریزی مناسب به منظور حفظ و احیای باغستان های سنتی قزوین تصریح کرد:  باید تلاش شود تا در حفظ و احیای این باغستان ها به عنوان میراثی طبیعی و سرمایه ای ارزشمند، مردم و مالکین نیز تشویق به ایفای نقش شوند.
عجم، آتش سوزی و قطع درختان و تلاش عامدانه برخی برای از بین بردن باغات به منظور مسکونی ساختن آنرا آفت های مربوط به باغستان های سنتی قزوین برشمرد و گفت: باید برای این موضوعات و رفع آن تلاش کرد.
وی با بیان اینکه در حفظ و احیای باغستان های سنتی قزوین باید از یک برنامه کوتاه و میان مدت برخوردار بود بیان داشت: هدف گذاری جدی ما باید حفظ وضعیت موجود و پیشگیری از توسعه تخریب ها و در گام بعد برنامه ریزی برای احیای این باغستان ها باشد.
استاندار قزوین  با اشاره به تلاش برای ثبت ملی باغستان های سنتی این استان  یادآور شد:  این کار باعث قوام و جدیت بیشتر در پرداختن به حفظ و احیای این باغستان ها می شود./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.