مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل از تجهیز کتابخانه‌های روستایی استان اردبیل با کتاب‌های جدید‌الانتشار خبر داد.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های استان اردبیل، صادق فرهمندامین اظهار داشت: در برنامه‌ریزی‌های اولیه بیش از 54 روستا با جمعیت بیش از 2 هزار و 500 نفر شناسایی و بمنظور ساخت کتابخانه مورد بررسی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در مرحله اول موافقتنامه ساخت هفت باب کتابخانه عمومی در روستاهای استان با استانداری اردبیل به تصویب رسید.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل بیان داشت: زیر‌بنای پنج باب از این کتابخانه‌ها 150 متر مربع و دو باب دیگر 250 متر است.

این مسئول یادآور شد: علاوه بر احداث، تعدادی از کتابخانه‌‌های موجود روستایی تجهیز می‌شوند.

فرهمندامین در ادامه سخنان خود ابراز داشت: زمین‌های مورد نظر برای ساخت کتابخانه در روستاها غالباً توسط اهالی فرهنگ دوست برای ساخت کتابخانه اهدا شده است.

وی همچنین به راه‌اندازی مجمع خیرین کتابخانه‌ساز در مرکز استان و شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: مراحل قانونی و اداری ثبت و راه‌اندازی این مجمع به سرعت در حال شکل‌گیری‌ است و امیدواریم با فعالیت این مجمع افق‌های روشنی در تامین فضاهای فرهنگی مورد نیاز استان و فرهنگ‌سازی برای توسعه مطالعه مفید فراهم شود.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه اولین کتابخانه روستایی شهرستان خلخال در روستای لمبر احداث می‌شود، خاطرنشان کرد: کتابخانه عمومی روستایی لنبر در زمین اهدایی مردم روستا به مساحت 500 متر مربع و با زیر بنای 152 متر مربع احداث می‌شود که شامل مخزن، سالن مطالعه و نمازخانه خواهد بود./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.