یاسوج/

كاهش وابستگی مددجویان مهمترین سیاست كمیته امدادكهگیلویه وبویراحمداست

قائم مقام كمیته امداد امام (ره) كهگیلویه وبویراحمد گفت: مهمترین راهبرد و سیاست كیمته امداد این استان كاهش وابستگی مددجویان به این نهاد حمایتی است.

ارسلان جلالفرد در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران  افزود: هدایت مددجویان به سمت استقلال اقتصادی و قطع تدریجی حمایت‌های امداد از برنامه‌های اصلی این نهاد كه اجرای طرح‌های اشتغالزایی یكی از مهمترین راهكارهای لازم در این راستا است.
وی بیان كرد: كمیته امداد این استان تاكنون بیش از 13هزار طرح اشتغالزایی برای مددجویان زیر پوشش این نهاد حمایتی انجام داده است.
جلالفرد اظهار داشت: این نهاد همه تلاش خود را برای هدایت مادی و معنوی افراد نیازمند به سمت خودكفایی و بهره‌گیری از توان و ظرفیت مددجویان به‌ كار گرفته و این مهم در اجرای هر طرح اشتغال به‌عنوان یك هدف مهم محسوب می‌شود.
وی ، برنامه ‌ریزی‌ و فراهم كردن زمینه‌های تحقق طرح های اشتغال‌زایی در این استان را ضروری دانست و افزود:‌ تنها با برنامه‌ریزی می‌توان در راستای نیل به این اهداف گام برداشت.
جلال‌فرد با اشاره به اینكه حمایت‌های كمیته امداد مقطعی است و دائمی نیست افزود: ترویج فرهنگ كار و تلاش برای رسیدن مددجویان جامعه هدف این نهاد به خودكفایی و خروج تدریجی خانوارهای تحت حمایت رویكرد مهم كمیته امداد حضرت امام در سطح كشور و این استان است.
وی ابراز داشت: افزایش سطح دانش و آگاهی‌های فنی و اقتصادی مددجو از طریق آموزش‌های لازم، ایجاد انگیزه و افزایش روحیه اعتماد به نفس و خودباوری در مددجویان در كنار فرایندهای ایجاد و توسعه طرح‌های اشتغال و خودكفایی از جمله اقدامات راهگشا در خروج خانواده‌ها از چرخه حمایتی امداد و وابستگی آن‌ها به خدمات این نهاد است.
قائم مقام كمیته امداد كهگیلویه و بویراحمد گفت: ایجاد فرصت‌های شغلی كارانگیزی و توان‌افزایی مردم، خودكفایی و كاریابی برای خانواده‌ها ازدیگر برنامه‌های مهم این نهاد است.
وی ، استعداد سنجی و راهنمایی شغلی، توسعه آموزش‌های فنی‌حرفه‌ای، تعامل و حمایت از كارفرمایان، حرفه‌آموزی فرزندان دانش‌آموز دبیرستانی و كارورزی فارغ‌ التحصیلان را از دیگر برنامه‌های كمیته امداد كهگیلویه و بویراحمد در حوزه توانمندسازی برشمرد.

جلالفرد عنوان كرد: اهداف اشتغال‌زایی این نهاد موجب تحكیم بنیان خانواده‌ها، احیای عزت و كرامت فردی، اشاعه فرهنگ كار و تلاش، استفاده بهینه از توان و امكانات مددجویان، اتخاذ رویكرد درآمدزایی ، افزایش سرانه درآمد خانواده و خودباوری مددجویان و كاهش وابستگی آنان به خدمات و حمایت‌های كمیته امداد خواهد شد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.