طاهايي خواستار شد

بهره‌گيري از ظرفيت‌هاي مازندران براي توسعه گياهان‌دارويي

استاندار مازندران گفت: مي بايست از همه ظرفيت هاي زيستي، علمي و دانشگاهي براي كشت وسيع و توسعه گياهان دارويي در مازندران بهره برد.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور ؛ سيد علي اكبر طاهايي استاندار مازندران در جلسه ستاد گياهان دارويي استان حفاظت و نظارت دقيق و مستمر بر گونه‌هاي نادر گياهان دارويي در استان را مورد تاكيد قرار داد و گفت: كشت گياهان دارويي و توسعه آن يك ظرفيت مناسب براي تامين شغل فارغ التحصيلان رشته كشاورزي در مازندران به شمار مي رود.
وي افزود: طرح هاي بخش كشاورزي كه توجيه اقتصادي داشته باشند مورد استقبال مديران استان واقع مي شود و بانك ها نيز در حمايت از اين گونه طرح ها توجيه هستند.
طاهايي بر ضرورت و اهميت كشت گياهان دارويي در استان اشاره كرد و گفت : نياز سنجي علمي و پزشكي و تجاري سازي گياهان دارويي بايست با همكاري دانشگاه علوم پزشكي ، جهاد دانشگاهي و صنايع وابسته به بخش كشاورزي برنامه ريزي شود.
استاندار مازندران با اعلام اين كه رييس جمهوري شخصا با تشكيل شوراي توسعه كشاورزي كشور توجه ويژه اي به اين بخش كرده است، خاطرنشان ساخت: مازندران بايد از اين نگاه خاص بيشترين بهره را ببرد.
وي بر ضرورت بهره گيري بيشتر از ظرفيت هاي طبيعي و بومي استان تاكيد نمود و يادآور شد: امروز بايد با نگاه علمي برخي غفلت هاي بخش كشاورزي را به فرصت تبديل كرد.
نماينده عالي دولت در استان بر شناسايي پتانسيل هاي موجود در حوزه كاشت و توسعه گونه هاي بومي در برخي مناطق مازندران تاكيد نمود./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.