ارومیه/

جمع‌آوری 102 سکه تقلبی در آذربایجان غربی

رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان غربی گفت: با اجرای طرح نظارت بر طلا و جواهر 102 سکه تقلبی در آذربایجان غربی جمع‌آوری شده است.

جعفرصادق اسکندری در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: در راستای اجرای طرح نظارت بر طلا و جواهر به همراه اکیپ مشترک اداره استانداری 82 سکه پارسیان تقلبی در شهرستان ارومیه و تعداد 20 سکه با عیار پایین در شهرستان بوکان کشف و ضبط شد.

وی افزود: در سال جاری 359 مورد بازرسی از امور اصناف در استان انجام گرفته و 46 فقره پرونده تشکیل شده و 46 تخلف با ارزش ریالی پرونده‌های متشکله 18 میلیون و 527 هزار و 150 ریال کشف شد.

وی ادامه داد: دوره‌های فشرده آشنایی با نحوه خرید، فروش و کنترل مصنوعات گرانبها به تفکیک شهرستان برای اعضای مجامع، اتحادیه و بازرسان صنفی در چارچوب اجرای استاندارد مصنوعات طلا برگزار شد.

رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان غربی در ارتباط با طرح نظارتی بسته‌بندی جعبه‌های پلاستیکی میوه که در سال جاری انجام گرفته گفت: 800 مورد بازرسی از واحد‌های کالایی و خدماتی انجام گرفته و به هشت فقره پرونده که از واحدهای صنفی و غیرصنفی تشکیل شده بود رسیدگی و تعداد 12 مورد تخلف به ارزش ریالی 45 میلیون ریال کشف شد.

وی در ادامه به عملکرد بازرسی و نظارت طرح هدفمندسازی یارانه‌ها از ابتدای آن تاکنون گفت: 230 نفر بازرس صنفی و غیرصنفی فعال در طول این طرح در استان فعالیت می‌کنند.

وی تاکید کرد: از آغاز اجرای این طرح 567 هزار و 910 مورد تعداد بازرسی از واحدهای کالایی و خدماتی و 24 هزار و 361 فقره پرونده از واحدهای صنفی و غیرصنفی تشکیل شده و 26 هزار و 734 مورد تخلف کشف و 324 میلیارد و 528 میلیون و 570 هزار و 250 ریال تشکیل شد.

رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان غربی ادامه داد: عمده بازرسی‌های کالا و خدماتی در طرح هدفمندسازی یارانه‌ها خدمات عمومی، غلات و حبوبات، مواد لبنی، قند و شکر و روغن نباتی هستند.

وی همچنین افزود: عمده پرونده‌های متشکله کالا و خدماتی در طرح هدفمندسازی رایانه‌ها خدمات عمومی، مصالح ساختمانی، غلات، حبوبات، میوه و سبزیجات هستند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.