رئیس سازمان صنایع و معادن آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی یکی از 4 قطب تولید سیمان خاکستری کشور است.

مهدی داداشی‌زین الدین در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر 4 میلیون و 300 هزار تن سیمان سفید و خاکستری در استان تولید می‌شود.

وی تصریح کرد: با بهره‌برداری از طرح‌های در دست اجرا در استان 4 میلیون و 500 هزار تن سیمان به میزان سیمان تولیدی استان افزوده می‌شود.

وی با اشاره به اهداف تعیین شده در این زمینه، افزود: در تلاش هستیم تا چند سال آینده این میزان را به 9 میلیون تن در سال برسانیم.

داداشی‌زین‌الدین با اشاره به توانمندی استان در تولید فولاد، گفت: ظرفیت سازی خوبی در این زمینه انجام گرفته است و در این راستا به ظرفیت میلیونی در تولید فولاد خواهیم رسید.

وی با اشاره به رتبه‌های استان در بخش‌های مختلف صنعتی، دارا بودن رتبه 2 تولید شکر از چغندر قند، رتبه 4 از نظر ظرفیت تولید شکر، رتبه 8 ظرفیت تولید شیر، رتبه 2 از نظر تعداد واحد تولید شیر پاستوریزه را از توانمندی‌های مهم استان دانست و گفت: آذربایجان غربی از نظر تولید کنسانتره میوه رتبه 1 کشوری و از نظر تولید آبمیوه از کنسانتره رتبه 2 کشور را دارد.

رئیس سازمان صنایع و معادن آذربایجان غربی از رشد 60 درصدی سرمایه‌گذاری در بخش صنعت و معدن آذربایجان غربی خبر داد و اظهار داشت: این میزان سرمایه‌گذاری پس از اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها محقق شده است که نشان می‌دهد ظرفیت استان در سرمایه‌گذاری صنعتی بالاست./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.