طراحي کاريکاتور چهره نيازمند شناخت دروني افراد

براي طراحي کاريکاتور چهره نيازمند شناخت دروني افراد و روانشناسي هستيم.

مرتضي رخت اعلا هنرمند کاريکاتوريست در گفتگو با

خبرنگار حوزه تجسمي باشگاه خبرنگاران

درباره اهميت کاريکاتور چهره و ويژگي آن گفت: هنر کاريکاتور داراي بخش هاي مختلفي است که يکي از اين بخش ها بخش کاريکاتور چهره است.

وي درباره دليل جذابيت کاريکاتور چهره افزود: کاريکتاتور چهره يکي از بخش هاي جذاب و مورد توجه مخاطبين است چرا که به نوعي با تغيير دادن چهره افراد با کمي نگاه طنز چهره اي متفاوت را از درون چهره فرد نمايش مي دهد.

رخت اعلا که تاکنون کاريکاتور چهره هاي مختلف را کشيده، در ادامه اظهار داشت: کشيدن کاريکاتور چهره افراد نيازمند شناخت درباره فرد و نيز آگاهي از روانشناسي چهره دارد چرا که کاريکاتور چهره بايد در عين طنزآميز بودن ظرافت هايي را نيز رعايت کند بنابراين مي توان گفت کاريکاتور چهره کاري کاملا تخصصي و متفاوت تر از بخش هاي ديگر کاريکاتور است.

وي اظهار داشت: در حال حاضر در زمينه کاريکاتور چهره بسيار موفق هستيم در حقيقت در حال حاضر کاريکاتوريست هاي جوان و نوجوان با علاقه مندي فراوان به فراگيري تکنيک هاي مختلف در کاريکاتور چهره مي پردازند و البته قابليت قابل توجهي نيز در خلق آثاري متفاوت در اين زمينه دارند.

* بخش جذاب کاريکاتور چهارمين جشنواره بين المللي تجسمي فجر چهره است

وي درباره بخش کاريکاتور چهارمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر نيز گفت: در اين دوره از جشنواره بين المللي تجسمي فجر کاريکاتورهاي با تکنيک ويژه در بخش کاريکاتور از سوي کاريکاتوريستهاي ايراني ارائه شده و به نمايش گذاشته شده است.

رخت اعلا خاطرنشان کرد: در بخش کاريکاتور در چهارمين جشنواره بين المللي هنرهاي کاريکاتورهاي هنرمندان جوان را در نمايشگاه اين بخش مي بينيم که نشان دهنده توجه به هنرمندان جوان در اين دوره از جشنواره است.

وي خاطرنشان کرد: در بخش کاريکاتور چهره نيز آثاري جذاب و ديدني با تکنيک هاي مختلف از سوي کاريکاتوريست ها ارائه شده است.

وي گفت: چهارمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر تا چهاردهم اسفند ادامه دارد./ي2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار