استاندار بوشهر گفت: ورود به عرصه مدیریت علمی کشاورزی یک ضرورت است و باید از نظام مهندسی برای علمی کردن بخش کشاورزی استفاده کنیم.

محمد حسین جهانبخش در نشست با رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی با بیان اینکه اولویت ما در بخش کشاورزی مهارت است، گفت: ورود به عرصه مدیریت علمی کشاورزی یک ضرورت است و باید از نظام مهندسی برای علمی کردن بخش کشاورزی استفاده کنیم.

محمدحسین جهانبخش بر مدیریت علمی مراکز کاربردی کشاورزی در کشور تاکید کرد و ادامه داد: اصلاح نظام آموزش عالی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است تا شاهد این تعداد فارغ التحصیل در رشته‌های مختلف به ویژه کشاورزی نباشیم.

وی اضافه کرد: ارتباطی بین جذب بازار کار و فارغ التحصیلان دانشگاهی نداریم بنابراین مراکز دانشگاهی باید با نیاز جامعه منطبق باشند.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی نیز گفت: 100 هزار مهندس کشاورزی معادل 62 درصد از اعضای سازمان نظام مهندسی در کل کشور بیکار هستند.

محسن موحدیان عطار در نشست با استاندار بوشهر با بیان ینکه بخشی از فعالیت‌های ما اتخصاص اشتغال است، اظهار داشت: در تمام کشور حدود 280 هزار نفر فارغ‌التحصیل کشاورزی وجود دارد که تلاش داریم برای این تعداد فارغ‌التحصیل برنامه اشتغال منسجمی داشته باشیم.

وی افزود: از کل جامعه مهندسین کشاورزی کشور 160 هزار نفر عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی هستند که 25 هزار نفر در بخش دولتی و 32 هزار نفر در بخش خصوصی مشغول به کار هستند.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی گفت: 100 هزار مهندس کشاورزی معادل 62 درصد از اعضای سازمان نظام مهندسی در کل کشور بیکار بوده ضمن اینکه 42 درصد این افراد خانم هستند.

موحدیان عطار گفت: ضمن اینکه باید از نگاه‌های سطحی به بخش کشاورزی پرهیز کنیم، فراهم کردن فضای اشتغال مهندسان کشاورزی نیز یک ضرورت است.

وی با بیان اینکه در مهارت افزایی اعضا باید بیشتر کار کنیم تصریح کرد: کار عملیاتی و نظام آموزشی بخش کشاورزی با هم تطبیق ندارد و باید راهکاری برای این مشکل اندیشیده شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی گفت:ظرفیت‌هایی در نظام مهندسی کشاورزی داریم که می‌تواند تمام فارغ‌التحصیلان را در بخش خدمات و تولید جذب کند.

موحدیان عطار با بیان اینکه بهترین راه توسعه بخش کشاورزی توسعه بخش خدمات کشاورزی است، بیان کرد: به منظور توسعه خدمات کشاورزی 6 هزار شرکت با 60 هزار کارشناس بخش کشاورزی را پیش‌بینی کردیم./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.