در سال آتي خانه تسنيم با پنج نوع فعاليت و نه كانون در سطح محلات شهرداري تهران راه اندازي مي شود كه با راه اندازي اين مركز، توانمندسازي بانوان در عرصه هاي مختلف محقق خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران؛ نرگس معدني پور مديركل امور بانوان شهرداري تهران در ارتباط با راه اندازي خانه تسنيم، گفت: تسنيم به معناي اعتلاء و بلندي و نام چشمه اي در بهشت است كه شامل فعاليت ها و ماموريت هايي برگرفته از حروف تسنيم از قبيل "ت" توانمندسازي، "س" سبك زندگي، اسلامي_ ايراني، "ن" نهاد خانواده، "ي" ايثار و يكدلي و "م" مشاركت هاي اجتماعي است.
معدني پور ادامه داد: اين فعاليت ها با توجه به مسائل اولويت دار بانوان در شهر تهران، طراحي شده كه ويژگي هاي مهم و مشترك آنها شامل تاكيد بر آموزش و توانمندسازي، توسعه ظرفيت هاي اجتماعي بانوان، گسترش زيرساخت هاي حوزه بانوان در محلات است كه مديريت محله با جلب مشاركت بانوان و اجراي طرح هاي مناسب مرتبط با طرح، زمينه هاي بهبود وضعيت و كيفيت زندگي بانوان محله خود را فراهم مي كند.
در ادامه، رفيع معاون اجتماعي و فرهنگي شهرداري منطقه 15، خاطرنشان كرد: امسال رخداد مهمي در شهر اتفاق افتاده و آن تحقق مشاركت عيني مردم در حوزه فعاليت هاي اجتماعي و فرهنگي در مديريت شهري است.
رفيع يادآور شد: سال 91 سال ورود جدي شهرداري به اداره مطلوب شهر با مشاركت مردم است كه بحث ساختار مديريت محله با طرح تسنيم مي تواند يك فعاليت اجتماعي را سامان بدهد، تا باعث توانمندي شهروندان در عرصه هاي مختلف به ويژه عرصه بانوان شويم./ز
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار