نخستين جشنواره فيلم هاي كوتاه 120 ثانيه اي بصيرت از 19 تا 20 بهمن 90 در شهر ياسوج در سالن كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان برگزار گرديد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، دفتر ياسوج انجمن، اين جشنواره در دو بخش بصيرت و انقلاب اسلامي آثار به نمايش در آمدند.در بخش جنبي جشنواره نشست تخصصي با حضور بهروز بقايي بازيگر سينما تئاتر و تلويزيون پيرامون موضوع شخصيت پردازي در سينما و زيبايي شناسي در فيلم كوتاه مباحثي مطرح گرديد كه با استقبال هنرمندان ياسوجي روبرو بود.

مراسم اختتاميه اين جشنواره با حضور فيلمسازان و علاقمندان سينما و همچنين كمالوندي مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان و جمعي از مسئولين استاني ساعت پانزده بعد از ظهر پنج شنبه 20 بهمن در همان مكان برگزار گرديد.

در مراسم اختتاميه اين جشنواره سليماني فر مسئول انجمن سينماي جوان ياسوج و دبير اجرايي جشنواره ضمن ارائه گزارش جشنواره در خصوص توجه مديريت ارشاد استان به حوزه سينما خاصه فيلم كوتاه مطالبي را عنوان نمودند و از فيلمساز آن سينماي جوان بخاطر استقبال از جشنواره و ساخت آثاري با موضوعي مهم مانند بصيرت قدر داني نمود.

در اين مراسم مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان در خصوص اهميت فيلم و زبان سينما در به تصوير كشيدن موضوعات بومي و فرهنگي مطالبي را بيان نمودند ايشان در باره انجمن سينماي جوان و توانايي اين مجموعه و لزوم حمايت هرچه بيشتر از اين عزيزان تاكيداتي داشتند همچنين يكي ديگر از ميهمانان جشنواره حجت الاسلام دكتر لوني استاد حوزه و دانشگاه نيز در خصوص موضوع بصيرت و اهميت پرداخت به آن از دريچه دوربين بياناتي را ايراد نمودند.

در پايان رضا دانش پژوه، مهرداد راستگو، صادق شكيبايي، راحله حجازي و محمد خاني رتبه هاي اول تا پنجم را از آن خود نمودند. جوايز نقدي ديپلم افتخا و تنديس جشنواره از جمله اين جوايز بودند./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار