ارومیه/

ایجاد دفاتر تجاری میان آذربایجان غربی و اوکراین

معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان غربی گفت: ایجاد دفاتر تجاری مشترک و شورای بازرگانی مشترک میان دو منطقه آذربایجان غربی و اوکراین ضروری است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، غلامرضا دیزج‌نژاد در نشست سفیر اوکراین در ایران با فعالان اقتصادی و تجاری آذربایجان غربی در ارومیه اظهار داشت: با تاسیس این دفاتر و شورا زمینه حل مشکلات تجار و بازرگانان دو کشور فراهم می‌شود.

وی افزود: نقاط مشترک بین این استان و کشور اوکراین باید تقویت شود.

دیزج‌نژاد با تاکید بر افزایش فعالیت‌های تجاری بین دو کشور، اضافه کرد: با توجه به توانمندی‌های استان و حوزه مشترکات آن با کشور اوکراین باید زمینه انعقاد تفاهمنامه‌هایی در راستای افزایش فعالیت‌های تجاری بین دو کشور فراهم شود.

وی با بیان اینکه ایجاد نمایشگاه های مشترک و مداوم می‌تواند در شناخت توانمندی‌های اوکراین و آذربایجان غربی موثر باشدگفت: چراکه لازمه همکاری‌های مستمر شناخت توانمندی‌های کشور اوکراین و استان آذربایجان غربی است و این اقدام می‌تواند در این زمینه موثر باشد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان غربی همچنین اظهار داشت: برگزاری همایش سرمایه‌گذاری‌های مشترک در منطقه نیز می‌تواند زمینه توسعه سرمایه‌گذاری در آذربایجان غربی و کشور اوکراین را فراهم کند.

وی با اشاره به موقعیت توریستی، اقتصادی و دانشگاهی شهرستان ارومیه و آذربایجان غربی افزود: این استان در زمینه تولیدات صنعتی، شیمیایی و کشاورزی آماده همکاری با کشور اوکراین است.

دیزج‌نژاد همچنین ادامه داد: ارومیه در مسیر کریدور شمال شمال، جنوب شمال و جاده ابریشم واقع شده و بهترین راه برای دستیابی به بازارهای جهانی است.

وی افزود: به همین منظور با تقویت نقاط مشترک می‌توان از این موقعیت برای تحولات اقتصادی در دو کشور استفاده کرد./س

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.