ارومیه/

آذربایجان غربی قطب کشاورزی ایران

رئیس اتحادیه صادرکنندگان محصولات کشاورزی آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی قطب کشاورزی ایران است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، شکور علی‌پور در دیدار سفیر اوکراین با تجار و فعالان اقتصادی آذربایجان غربی اظهار داشت: این سفرها سبب رشد و توسعه ارتباطات و مناسبات و یافتن موقعیت‌های خاص برای سرمایه‌گذاری و توسعه بیش از پیش روابط دو کشور خواهد بود.

وی افزود: در آذربایجان غربی علم کشاورزی از توسعه چشمگیری برخوردار است لذا آماده همکاری با اوکراین در این زمینه هستیم.

علی‌پور گفت: امتیاز اصلی آذربایجان غربی کشاورزی و ترانزیت کالا و مسافر است و صنایع تبدیلی و صنایع غذایی این استان حرف اول را در سطح کشور می‌زنند.

وی اظهار داشت: دروازه‌های اروپا از مسیر این استان باز می‌شود و محصولات کشاورزی این استان همچون سیب، انگور، چغندر قند هدف اصلی صادرات بومی از مرزهای این استان است.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان محصولات کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه محصولات کشاورزی استان توانایی صدور به کشور اوکراین را دارد، اضافه کرد:‌ ظرفیت‌های موجود آذربایجان غربی بر کسی پوشیده نیست و سهم 34 درصدی تولید سیب کشور نشان‌دهنده این ظرفیت است.

وی خاطرنشان کرد: استان آذربایجان غربی از نعمت‌های طبیعی خدادادی، نیروی انسانی کارآمد و محصولات باغی با کیفیت در کشور برخوردار است که تولید سالانه یک میلیون تن سیب قرمز، 250 هزار تن انواع انگور، 100 هزار تن انواع محصولات کشاورزی هسته‌دار که شامل گیلاس، آلبالو، آلو، شلیل و هلو است این استان را به قطب کشاورزی ایران تبدیل کرده است.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان محصولات کشاورزی آذربایجان غربی اظهار داشت: این محصولات به کشورهای عراق، ترکمنستان، روسیه، کشورهای حاشیه خلیج فارس، افغانستان و جمهوری آذربایجان صادر شده است.

علی‌پور با اشاره به حجم بالای صادرات محصولات کشاورزی و سبزیجات استان به کشورهای فدراسیون روسیه گفت: در سال‌های اخیر همکاری‌های خوبی با کشور روسیه در این زمینه صورت گرفته است.

وی ادامه داد: امیدواریم کشور اوکراین نیز بستر مناسبی برای صدور محصولات با کیفیت آذربایجان غربی به این کشور را فراهم کند./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.