رییس هیات سواركاری آذربایجان غربی از افتتاح نخستین پیست سواركاری استاندارد این استان در ارومیه خبر داد.

بهروز نهایی در گفت و گو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران افزود: میدان سواركاری ارومیه نخستین پیست در كشور است كه به صورت كاملا استاندارد و با عرض 20 متر ساخته شده است.

وی اظهار كرد: پیست سواركاری آذرخش ارومیه در زمینی به مساحت 10 هكتار و با پیشرفت فیزیكی 90 درصد رو به اتمام است.

نهایی، اعتبار هزینه شده برای این پیست را یك میلیارد ریال عنوان كرد و گفت: این پیست دارای سكوی تماشاگران به ظرفیت 1000 نفر، بخش اداری، محل نگهداری اسب است و جایگاه خبرنگاران و تصویربردارن و جایگاه اورژانس از جمله بخشهای ساخته شده در آن می باشد.

وی، استقرار منبع هوایی آب با ظرفیت 12 هزار لیتر برای انجام عملیات آبرسانی را از دیگر اقدامات انجام شده در این پیست عنوان كرد.

نهایی زمان افتتاح این پیست را فروردین ماه سال آینده اعلام كرد و گفت: این پیست با برگزاری جشنواره زیبایی اسب و مسابقات كورس با حضور سواركاران استانهای همجوار به بهره برداری می رسد.

وی، تعداد هیاتهای فعال سواركاری در سطح استان را هشت هیات عنوان كرد و افزود: در حال حاضر شهرستانهای شاهین دژ، ارومیه، سلماس، ماكو، مهاباد، میاندوآب، خوی و بوكان در این رشته فعالیت مستمر دارند.

نهایی برگزاری كارگاه آموزشی مربیگری و داوری درجه 3 را از برنامه های این هیات اعلام كرد و گفت: هم اكنون هشت مربی و چهار داور كارت دار و با تجربه علاقمندان این رشته را پوشش می دهند.

وی در پایان برگزاری جشنواره زیبایی اسب كرد در مهاباد و مسابقات اسب دوانی در میاندوآب (گرامیداشت دهه فجر) را از برنامه های انجام شده در هفته گذشته عنوان كرد كه به نفرات برتر جوایز نقدی و لوح تقدیر اهدا شد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.