رييس انجمن كاراته ناشنوايان:

يك سرو گردن از جهان بالاتريم

رئيس انجمن كاراته ناشنوايان اظهار داشت: سطح فني و آمادگي كاراته كاران ما بسيار مطلوب است و آنها از ورزشكاران برتر جهان نيز بالاتر مي باشند.

   
نگيني در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران گفت: شرايط ورزشكاران كاراته كار هم در بخش بانوان و هم مردان بسيار مطلوب است و با برگزاري اردوهاي مختلف در زمان هاي مشخص سطح فني كاراته كاران پيشرفت كرده است.
وي ادامه داد: قصد داريم در اوايل اسفند ماه اردويي به مدت يك هفته براي بانوان كاراته باز برگزار كنيم البته مكان تمرين كاراته كاران مركز فدارسيون ناشنوايان است و 12 كاراته كار زير نظر مربيان مجرب به تمرين پرداختند.
نگيني افزود: از 12 كاراته كار بانويي كه در اردوي اسفند ماه حاضر مي شوند در نهايت پس از بررسي هاي لازم و دقيق 5 كاراته كار حرفه اي را انتخاب كرده و راهي مسابقات آسيايي مي كنيم.
وي تصريح كرد: ميانگين سن بانوان كاراته كار، 17سال است و بالاترين سن كاراته كاري كه در اردوي بسر مي برد 24 سال است و خوشبختانه جوان گرايي مناسبي در اين زمينه شده است.
رئيس انجمن كاراته ناشنوايان ادامه داد: با مساعدت نظم ده، رئيس فدارسيون ورزش هاي ناشنوايان مشكلي براي اسكان و خوابگاه كاراته كاران نداريم و زمينه ي پيشرفت براي ورزشكاران مهيا باشد.
نگيني افزود: برنامه انجمن فدارسيون كاراته ناشنوايان تا عيد تنها به برگزاري يك اردو براي بانوان معطوف مي شود و پس از پايان اردو ورزشكاران به استراحت رفته و دوباره فعاليتشان را از اواخر فروردين ماه آغاز مي كنند.
وي تصريح كرد: علاوه توانايي و پتانسيلي كه در وجود كاراته كاران مرد و زن به چشم مي خورد حمايت همه جانبه رئيس فدارسيون ورزش هاي ناشنوايان از ورزش كاراته و كاراته بازان، كسب مقام در مسابقات آسيايي و حتي جهاني دور از ذهن نيست.
نگيني تصريح كرد: كاراته كاران زن و مرد در شرايط به نسبت مساوي قرار دارند و از لحاظ فني چه در بخش مردان و هم زنان كمبودي از لحاظ مسائل تاكتيكي و تكنيكي نداريم البته آقايان بدليل اينكه در مسابقات بيشتري حاضر بودند تجربه ي بالاتري نسبت به بانوان دارند.
وي ادامه داد: بانوان كاراته كار فقط در مسابقات ملي كسب تجربه كرده اند و تاكنون به مسابقات برون مرزي اعزام نشده اند به در بخش آقايان نيز براي نخستين بار دست از كاراته كاران بصورت تيمي به مسابقات آسيايي و برون مرزي اعزام مي شوند.
نگينين ادامه داد: اولين مسابقات پيش رو كاراته كاران مسابقات آسيايي كره جنوبي (سوول) است و كاراته كاران پس از حضور در اين رقابت ها آماده ي مسابقات جهاني ونزوئلا مي شوند.
وي ادامه داد: سطح فني مردان و زنان كاراته كار با ورزشكاران ساير كشورهاي جهان برابري مي كنند و كاراته بازان ايران از لحاظ فني از ورزشكاران مشهور جهان كمبودي ندارند و حتي مي توان به جرات بيان كرد كه در پاره اي نيز از انها بالاتر هم باشند.
نگيني خاطر نشان كرد: هدف كاراته كاران ناشنوا علاوه بر كسب مقام در مسابقات آسيايي درخشش و قرار گرفتن در ميان تيم هاي برتر جهان مي باشد و به عنوان رئيس انجمن كاراته ناشنوايان كسب مقام در مسابقات جهاني را نويد مي دهم.
وي افزود: متاسفانه اگاهي آشنايي مردم از ورزش هاي ناشنوايان بسيار اندك است و عدم حمايت مسئولين ورزش سبب ناشناخته شدن و كاهش انگيزه ورزشكاران ناشنوا شده است.
نگيني تصريح كرد: با حمايت و تشويق مسئولين ازورزشكاران ناشنوا مي توانيم در آينده شاهد درخشش ورزشكاران در جهان باشيم./ق
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار