حذف قرارداد تيپ و واگذاري مسئوليت روابط عمومي و تبليغات بر عهده گروه ها هشداري به وزير ارشاد براي ناآرامي محيط تئاتر است.

سيروس همتي کارگردان و عضو صنفي خانه هنرمندان درباره صحبت چند شب پيش وزير ارشاد در يکي از برنامه هاي رسانه اي که گفته بود تئاتر وضعيت آرامي دارد عکس العمل نشان داد و به

خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران

گفت: حذف قرارداد و تيپ توسط شوراي حمايتي انجمن هنرهاي نمايشي در زماني که با تمام دشواري ها به آن عادت کرده بوديم باعث مي شود اوضاع تئاتر به ناآرامي و از هم گسيختگي نزديک شود.

وي درباره طرح جديد ادامه داد: در اين طرح گروه نمايشي هر ميزان که از گيشه فروش داشته باشد به همان ميزان از انجمن هنرهاي نمايشي دستمزد مي‌گيرد.

اين کارگردان و بازيگر تئاتر افزود: اين طرح به همراه طرح تبليغات و روابط عمومي که به عهده خود گروههاست يعني اينکه تمام عوامل گروه ها بايد خودمان براي تماشاگر بيشتر تراکت و بروشور کار را در خيابان پخش کنيم که اين در خور اين فضايي فرهنگي نيست.

وي درباره برخورد خود اظهار داشت: با اين شرايط من بايد براي تماشاچي بيشتر دعا کنم و به جاي تمرکز روي معنويت کار به ماديات توجه داشته باشم که تاسف بار است.

همتي گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد آن طور که از اسمش پيداست بايد فرهنگ را بسترسازي کند و ضد ارزش را به ارزش بدل سازد که با اين کار خلاف آن ثابت مي شود.

کارگردان نمايش برادر کشي ادامه داد: ما بايد به تمام کارها چه سفارشي و چه غير از آن به صورت يکسان اهميت بدهيم و حقوق آن را به موقع پرداخت کنيم که تبعيض يکي ديگر از خطرات ناآرامي در فضاي تئاتر است./ي2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار