همدان/

انقلابي بودن‌،كارآمدي و صداقت ،ملاك انتخاب مسافران بهارستان

روزنامه هگمتانه همدان در مقاله ای به قلم اسداله رباني‌مهر؛ انقلابي بودن‌،كارآمدي و صداقت را ملاك انتخاب مسافران بهارستان می داند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ؛ در این مقاله امده است:با نزديك شدن به 12 اسفند روز انتخابات مجلس نهم شوراي اسلامي، شور و حال انتخابات در سطح استان شدت بيشتري مي‌يابد و در اكثر محافل و مجالس، داوطلبان نمايندگي به روش‌هاي گوناگون سعي در جذب آراي مردم دارند و اكثر آن‌ها معتقدند رأي بالايي دارند و در مرحله اول با حداكثر آرا به مقصد بهارستان خواهند رسيد تا در نهايت گام‌هايي در جهت خدمت به مردم شهر و منطقه خود بردارند و در حقيقت اكثر كانديداها اعم از مرد يا زن افراد شايسته‌اي براي اين سمت مهم هستند، هر چند در اين بين ميزان شايستگي آن‌ها متغير است.
اما يكي از مهمترين مسائلي كه امروز در بين افكار عمومي مطرح است اين است كه كدام يك از اين كانديداها شايسته‌‌تر است و به چه كسي رأي دهيم البته در موضوع انتخابات مهمترين موضوع حضور حداكثري است و بعد از آن انتخاب كانديداهاي اصلح و كارآمد است و بايد افرادي انتخاب شوند كه در آينده در جهت توسعه استان مفيد باشند و اين مكتوبه به صورت خلاصه به مهمترين ويژگي كانديداهاي اصلح مي‌پردازد و قضاوت نهايي را به مردم شريف و آگاه مي‌سپاريم:
1 – انقلابي بودن: حضور در حوادث ابتداي انقلاب يا هشت سال دفاع مقدس و... يك امتياز باارزش است و اگر كسي در اين صحنه‌ها حضور داشت كه انتخاب آن بسيار خوب است، اما اگر در اين صحنه‌ها حضور نداشت بايد داراي يك روحيه انقلابي و جهادي باشد. انقلابي بودن تنها به يك يا چند ويژگي محدود نمي‌شود بلكه همه كساني كه دل در گرو انقلاب، رهبري و داعيه خدمت به مردم را دارند انقلابي هستند. همه كساني كه به دور از بازي‌هاي سياسي دغدغه خدمت به مردم را دارند انقلابي هستند.
2- كارآمدي: يك نماينده خوب بايد كارآمد باشد، در سوابق گذشته وي نشانه‌هاي خدمت به مردم وجود داشته باشد، نگاه كلان داشته باشد، به افق‌هاي دوردست بنگرد و در يك كلام براي توسعه استان برنامه داشته باشد. اگر مردم به كسي رأي دهند كه برنامه‌اي براي استان نداشته باشد به آينده شهر و منطقه خود ظلم كرده‌اند. امروز عصر پيشرفت است و براي حركت در اين مسير بايد برنامه كارشناسي شده و دقيق در حوزه‌هاي مختلف داشت. امروز استان همدان در مقايسه با ديگر استان‌ها جايگاه مناسب و رضايت بخشي ندارد و بايد براي توسعه استان در بخش كشاورزي، گردشگري، صنعت، فرهنگ و ... برنامه‌هاي كلان داشت. خدمات صورت گرفته از ابتداي انقلاب تا امروز ستودني است و نعمت وجود انقلاب، وضعيت زندگي مردم را دگرگون كرد و به مردم عزت و احترام بخشيد، اما استان همدان در مقايسه با استان‌هاي ديگر مشكلات و نارسايي‌هايي دارد كه به نظر مي‌رسد با تشكيل مجلس جديد و انتخاب نمايندگان كارآمد و با برنامه، روند توسعه استان شتاب گيرد.
3- صداقت: يك نماينده بايد مردمي بوده و خود را در كنار مردم ببيند تا مشكلات آن‌ها را به خوبي درك كند. امروز مردم مشكلات زيادي بالاخص در بحث معيشت دارند و بايد براي حل اين مشكلات تلاش كرد و اگر يك فرد با صداقت و پاكي به اين عرصه مهم وارد شود مي‌تواند در آينده منشاء خدمات زيادي باشد، اما اگر قصد و نيتي غير از اين داشته باشد نمي‌تواند در جهت خدمت به مردم در اين عرصه مهم موفق باشد.
در بخش انتهایی مقاله ابراز امیدواری شده است  تا مردم و مسیولان براي حضور حداكثري در عرصه انتخابات تلاش كنند و در نهايت سعي شود با انتخابات نامزدهاي كارآمد و شايسته برای توسعه استان گامي مهم برداشته شود و چون جايگاه مجلس شوراي اسلامي بسيار برجسته و تأثيرگذار است بايد اين موضوع را جدي گرفت و در جهت توسعه آينده استان افراد كارآمد، ولايي و داراي صداقت در گفتار و كردار را انتخاب كرد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.