مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی گفت: از نظر خواص فیزیکی، آب شرب روستاهای آذربایجان غربی 99 درصد مطلوبیت دارد.

 رسول اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: کیفیت آب شرب در روستاهای آذربایجان غربی مورد تاکید قرار دارد و در بحث آزمایش نیز دو آزمایشگاه مجهز که از نظر شیمیایی آب را مورد بررسی قرار می‌دهند در استان فعالیت دارد.

وی با اشاره به اینکه این آزمایشگاه‌ها در ارومیه و مهاباد واقع شده‌اند، تصریح کرد: آزمایشگاه‌های مذکور به 16 شهر استان خدمات ارائه می‌دهند.

وی افزود: 25 پارامتر توسط این آزمایشگاه‌ها خدمات لازم را ارائه می‌دهند.

اکبری با بیان اینکه 99 درصد منابع آب استان از نظر خواص فیزیکی و یا مقبولیت مصرف مطلوب است، گفت: در میاندوآب و پلدشت از نظر فیزیکی مشکلاتی وجود دارد.

وی با بیان اینکه در بهلول‌آباد پلدشت مشکلاتی در این زمینه وجود دارد، اظهار داشت: با اقداماتی که برای این منظور انجام می‌گیرد این مشکل در سال 91 رفع می‌شود.

وی با بیان اینکه در میاندوآب نیز این مشکل در حال رفع شدن است، تصریح کرد: در دهه فجر امسال انتقال آب از زرینه رود به میزان 100 لیتر در ثانیه انجام گرفت و با تکمیل این اقدامات شاهد بهبود وضعیت آب شرب روستاهای میاندوآب نیز خواهیم بود.

اکبری با بیان اینکه تلاش می‌شود بهترین نوع آب را در استان در اختیار روستاییان قرار دهیم، افزود: بهبود وضعیت آب شرب روستاها از نظر کمی و کیفی از اولویت‌های این شرکت در سال جاری و سالهای آینده است./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.