معاون فرهنگی، هنری ستاد عالی مساجد كشور از فعاليت 600 كانون تخصصی در مساجد كشور خبر داد.

به گزارش

خبرنگار باشگاه خبرنگاران

؛مرتضی طاهريان در نشست خبري با اصحاب رسانه لرستان ، از فعاليت 600 كانون تخصصی در مساجد كشور خبر داد و افزود: اين كانون‌های تخصصی در رشته‌های تخصصی مانند آموزش، پژوهش، هنرهای تجسمی، قرآن، IT و... فعاليت دارند.

وی ادامه داد: اين كانون‌های تخصصی در برخی استان‌های كشور با همكاری ادارات و سازمان‌ها و انعقاد تفاهم‌نامه در اجرای برنامه‌های مختلف مشاركت دارند.

معاون ستاد عالی مساجد كشور از وجود 12 هزار و 300 كانون در مساجد كشور خبر داد و گفت: بيش از 80 درصد اين كانون‌ها مربوط به سال‌های 85 به بعد است.

طاهریان با اشاره به اينكه يكی از سياست‌های ستاد عالی مساجد توجه به مناطق روستايی و عشايری است و بايد 60 درصد كانون‌های فرهنگی، هنری مساجد در حوزه‌های روستايی و عشايری راه‌اندازی شود، تصريح كرد: تا پايان برنامه پنجم توسعه باید تعداد كانون‌های مساجد كشور به بيش از 20 هزار كانون برسد به اين معنی كه از مجموع 80 هزار مسجد كشور بايد 20 هزار آن كانون‌فرهنگی، هنری داشته باشند.

طاهريان به راه‌اندازي كتابخانه در مساجد كشور اشاره كرد و گفت: در حال حاضر 9 هزار كتابخانه در مساجد كشور فعاليت دارند كه از اين تعداد 4 هزار آن مخزن‌دار مي‌باشد و 13 ميليون جلد كتاب در آنها موجود است.

وي افزود: اقدام ديگري كه توسط ستاد عالي مساجد صورت گرفته راه‌اندازي 5000 كتابخانه باز در شبستان مساجد است كه بين 300 تا 500 جلد كتاب در هر كتابخانه شبستاني موجود مي‌باشد.

طاهريان با بيان اين‌كه سالانه بيش ازچهار ميليارد تومان كتاب براي كتاب‌خانه‌هاي مساجد با موضوعات ديني و علمي ارسال مي‌شود، يادآور شد: به‌زودي بيش از 200 هزار جلد كتاب با موضوعات كمك آموزشي به مبلغ 15 ميليارد ريال از محل حمايت‌هاي وزارت ارشاد بين كتاب‌خانه‌هاي مساجد كشور توزيع مي‌شود.

معاون فرهنگي ستاد عالي مساجد كشور از عضويت 5/1 ميليون تا 2 ميليون نفر در كتابخانه‌هاي مساجد خبر داد و تصريح كرد: برگزاري جشنواره‌هاي فرهنگي هنري با موضوعات سرود، قرآن، هنرهاي نمايشي، آواها و نغمه‌ها، شيوه‌هاي نوين آموزش و نشريات تجربي از ديگر فعاليت‌هاي دبيرخانه ستاد كانون‌هاي مساجد است.

طاهريان در پاسخ به اين سؤال كه ستاد عالي مساجد براي جلوگيري از موازي كاري در فعاليت‌هاي مساجد چه اقداماتي را انجام داده است، افزود: اگر كانون‌هاي مساجد و ساير افرادي كه در مسجد فعاليت دارند نگاهشان به امام جماعت مسجد باشد قطعاً با موازي‌كاري مواجه نخواهيم بود و بسياري از مشكلات در حوزه مساجد مرتفع خواهد شد.

وي در خاتمه در خصوص اعتبارات كانون‌هاي مساجد، گفت: اعتبارات كانون‌هاي مساجد در سال 90 بيش از 20 ميليارد تومان بوده است كه در سال 91 اين اعتبار افزايش پيدا خواهد كرد./س


 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.