يادداشت تفاهم همكاري در حوزه حمل ونقل بين ايران و تركيه به امضا مي‌رسد

قائم مقام وزير راه وشهرسازي در امور بين‌الملل اعلام كرد: در سفر مهندس علي نيكزاد در راس هياتي براي شركت در هفتمين كميسيون مشترك حمل و نقل ايران و تركيه، يادداشت تفاهم همكاري در حوزه حمل ونقل بين دو كشور به امضا مي‌رسد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع رساني وزارت راه وشهرسازي، مهندس جمشيد نور صالحي با اشاره به اينكه وزير راه و شهرسازي در راس هياتي براي شركت در كميسيون حمل و نقل ايران و تركيه فردا امروز چهارشنبه وارد آنكارا شده است، اظهار داشت: كميسيون مشترك حمل و نقل كه بعد از كميسيون مشترك اقتصادي و تجاري ايران و تركيه، دومين و مهم ترين كميسيون مشترك براي پيگيري و حل مشكلات حمل و نقل و توسعه همكاريهاي دو كشور در اين حوزه مهم است، به رياست مشترك مهندس نيكزاد وزير راه و شهرسازي و بنالي يلدرم حمل و نقل و ارتباطات تركيه در آنكارا شروع به كار كرد.
بنابر اين گزارش در اين سفر دو روزه مهندس علي نيكزاد وزير راه و شهرسازي، مهندس لطفي زاده معاون برنامه ريزي و اقتصاد حمل و نقل، مهندس صاحب محمدي معاون وزير و مدير عامل شركت راه‌ آهن جمهوري اسلامي، افندي زاده معاون وزير و مدير عامل سازمان راهداري و حمل ونقل جاده‌اي، مهندس پرورش مدير عامل شركت هواپيمايي جمهوري اسلامي، مهندس صادقي‌ فر معاون امور بندري و مناطق ويژه سازما ن بنادر و دريانوردي و ديگر مسئولان حضور دارند.
وي تصريح كرد: در هفتمين كميسيون مشترك حمل و نقل ايران و تركيه در خصوص حمل و نقل كالا و مسافر، خطوط ريلي، افزايش پروازهاي دو كشور و امور دريايي و بندري مذاكراتي بين دو كشور انجام و يادداشت تفاهمي به امضاي دو طرف برسد.
مهندس نورصالحي بيان داشت: در اين سفر اعضاي هيات‌ ايراني با همتايان ترك خود ديدار و مذاكره خواهند كرد . ديدار هيات ‌ايراني با اعضاي اتاق بازرگاني تركيه براي جذب سرمايه‌ گذاري در حوزه زير ساخت‌ هاي حمل و نقل و مسكن از ديگر برنامه ‌هاي پيش بيني شده است.
پيش بيني مي شود كه مهندس نيكزاد علاوه بر ديدار و گفت و گو با بنالي يلدرم، با اردوغان بايراكتار وزير محيط زيست و شهر سازي تركيه و رئيس طرف ترك كميسيون مشترك اقتصادي و تجاري ايران و تركيه نيز ديدار و گفت و گو كند.
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار