نوروز امسال به کجا برویم؛

هفت تپه شهر عيلامي

هفت تپه از قدیمی ترین سکونت گاه های بشر در خوزستان است این مجموعه شامل موزه از آثار عیلامی ها و تپه های بسیاری زیبایی بوده که امروزه به یکی از جاذبه های گردشگری ایران تبدیل شده است.

به گزارش

خبرنگار حوزه ميراث فرهنگي باشگاه خبرنگاران

، هفت تپه از تپه های بسیاری تشکیل شده و از مهم ترین شهرهای عیلامی به شمار می رود که در 22 کیلو متری زیگوارت چغارنبیل قرار دارد از مهم ترین ویژگی هفت تپه برای مسافران و گردشگران این است که در میان دو جنگل و پارک ملی کرخه و دز قرار گرفته است.

هفت تپه دارای موزه، محوطه و "مقبره تپ تی اهر" است که تا کنون تلاش های بسیاری برای راحتی و بازدید گردشگران شده است، در هفت تپه قدیمی ترین طاق ضربی جهان قابل بازدید است.

موزه ای از اشیای تاریخی دراین منطقه با الهام از سبک معماری بومی، متناسب با شرایط اقلیمی بر گرفته از سبک معماری عیلامی قرار دارد، موزه از دو بخش تشکیل شده است و در بخش نخست پوسترهای مربوط به فعالیت های پژوهشی پایگاه چغازنبیل و هفت تپه نمایش داده شده و بخش دوم به اشیاء به دست آمده از حفاری های انجام شده اخیر در محوطه های هفت تپه و ابوفندوا اختصاص دارد.

درموزه هفت تپه انواع اشیاء تزئینی، گل نوشته ها، مهره ها، ظروف سفالی، تابوت ها، اشیاء سنگی، پیکرک های سفالی،‌سرویس های گلی و ... موجود است.

تعدادی از گردشگران از اهمیت هفت تپه آگاهی نداشته و تعداد محدودی از بین گردشگران فقط برای بازدید از ژچغارنبیل و کاخ آپادانه می آیند.

در حال حاضر اقامتگاهی برای گردشگران ساخته نشده اما این مجموعه به دلیل اشرافش با فضای سبز و حضور خانواده های خوزستانی در آنجا نیازمند یک مکان یا اقامتگاه است.

هفت تپه رد 15 کیلومتری جنوب شرقی شهر شوش قرار دارد که از اهواز 100 کیلومتر و تا دزفول 50 کیلومتر و تا اندیمشک50 کیلومتر و تا شوشتر 60 کیلومتر فاصله دارد و گردشگران می توانند هم از طریق راه آهن و هم از طریق جاده ای به هفت تپه سفر کنند./ي2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار