آغاز تمرينات توپخانه‌اي مناقشه‌برانگيز کره جنوبي

کره جنوبي تمرين توپخانه اي مناقشه‌برانگيز خود را آغاز کرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، "پایک هاک سون" از تحلیلگران مرکز تحقیقاتی سجونگ در کره جنوبی گفت کره شمالی ممکن است تمرین نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی را تحمل کند اما تمرین نظامی روز دوشنبه کره جنوبی با استفاده از گلوله های جنگی که تنها توسط این کشور انجام می شود ، یک اقدام تحریک آمیز تلقی می شود و می تواند منجر به تشدید تنش در روابط بین دو کره شود.

نظامیان کره جنوبی روز دوشنبه تمرین توپخانه ای خود را با استفاده از گلوله های جنگی نزدیک مرز مورد مناقشه این کشور با کره شمالی در دریای زرد آغاز کردند.

این رزمایش کره جنوبی در حالی آغاز شد که کره شمالی هشدار داده است این تمرین های توپخانه ای با واکنش "بیرحمانه" پیونگ یانگ روبرو خواهد شد. 

وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد تفنگداران دریایی این کشور حدود ساعت ده به وقت محلی تمرین نظامی خود را آغاز کردند و احتمالا این تمرین ها یک تا دو ساعت ادامه خواهد داشت.

این رزمایش کره جنوبی در زمانی حساس یعنی درحالی برگزار می شود که کره شمالی درحال پشت سر گذاشتن روند انتقال قدرت در این کشور پس از مرگ کیم جونگ ایل رهبر سابق کره شمالی است.

نظامیان آمریکا و کره جنوبی نیز قرار است از روز دوشنبه تا جمعه تمرین ضد زیردریایی مشترکی را در دریای زرد برگزار کنند.

ارتش کره شمالی در بیانیه ای در واکنش به این تمرین نظامی کره جنوبی اعلام کرد هدف از این اقدامات تحریک آمیز کره جنوبی سوق دادن اوضاع در شبه جزیره کره به سمت جنگ است .

در این بیانیه ارتش که خبرگزاری رسمی کره شمالی آن را منتشر کرد همچنین آمده است این رزمایش کره جنوبی حملات تلافی جویانه بیرحمانه ای را علیه این کشور به دنبال خواهد داشت.

کره شمالی پیوسته لفاظی های مشابهی را علیه کره جنوبی به کار می گیرد و این کشور را تهدید به حمله می کند اما هشدار اخیر درحالی مطرح می شود که روابط بین دو کره پس از مرگ کیم جونگ ایل در ماه دسامبر با تنش بیشتری روبرو بوده است./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار