معاون حمل ونقل و ترافیک منطقه یک گفت: با هدف حفظ ارزشهای انقلابی و هویت اماکن فرهنگی و تاریخی، طرح بهسازی و ساماندهی معابر محله جماران در دستور کار شهرداری منطقه یک و سازمان زیباسازی شهرداری تهران در سال جاری قرار گرفت.

پوریا محمدیان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: ساماندهی محله جماران مبتنی بر حفظ هویت فرهنگی، تاریخی اجرا می شود و ارزشهای مجموعه و شاخصهای اقتصادی شهر، سازماندهی فضایی بافت بر پایه حوزه های فرهنگی، اقامتی، مسکونی و زیارتی،‌تأکید بر هویت تاریخی و حفظ ارزشها برای آیندگان از اهداف کالبدی این طرح است.

وی بیان کرد: در طرح بهسازی و ساماندهی محله جماران با توجه به بافت ویژه و وجود اماکن خاصی همچون بیت امام راحل (ره)، تعریض خیابان جماران، سنگ فرش کردن معابر و ترمیم بافتهای فرسوده محله در آینده ای نزدیک اجرایی خواهد شد.

محمدیان تصریح کرد: این طرح طی بازدید میدانی از خیابانهای جماران و شهید حسنی کیا و کوچه های نیایش و سوده با حضور نمایندگان سازمان زیباسازی شهرداری تهران، کارشناسان معاونت حمل و نقل و ترافیک و مشاور سازمان زیباسازی برنامه ریزی شد و راهکارهای ممکن در راستای بهبود شرایط ترافیکی این نقاط، ایمن سازی و روان سازی ترافیک این معابر با حفظ بافت ویژه و بهسازی و ساماندهی آن مورد بررسی قرار گرفت./ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.