کاربران اینترنت به موازات توسعه فناوری اطلاعات در معرض معضلی به نام حملات سایبری قرار می گیرند که مهمترین عامل آن عدم توجه و ناآگاهی کاربران در استفاده از فضای مجازی است.

دکتر مهرداد کازرونی، کارشناس فناوری اطلاعات با بیان این مطلب به خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران گفت: سایت هایی که با فرستادن ایمیل های بدون موضوع به آدرس های ذخیره شده در لیست تماس کاربر وی را تشویق به خرید محصولات خود می کنند اغلب جعلی بوده و به محض اینکه کاربر اطلاعات شخصی و بانکی خود را برای خرید کالا وارد کند نفوذ گرها به این اطلاعات دسترسی پیدا می کنند.

وی تصریح کرد: لینک ارائه شده کاربر را به سروری که توسط خود شخص نفوذگر کنترل می شود میرساند و از قربانی می خواهد که برای تأیید بار دیگر اطلاعات اولیه ای مانند نام، نام کاربری، رمز عبور، شماره حساب، شماره کارت اعتباری و مواردی از این قبیل را وارد کند.

و به این ترتیب تمامی اطلاعات شخصی و کاری کاربر در اختیار این افراد سودجو قرار می گیرد.

وی با تأکید بر اینکه نباید در هر سایتی اقدام به خرید اینترنتی و یا پرداخت های الکترونیکی نمود بیان داشت: کاربران هنگام ورود به سایت های مختلف به آدرس URL مورد نظر دقت و توجه کافی داشته باشند و به قفل ایمنی که در بالای صفحه کنار آدرس اینترنتی نمایان می شود توجه کنند تا افراد سودجو نتوانند با استفاده از ناآگاهی و عدم توجه و دقت کاربران عملیات فیشینگ خود را به طور موفق انجام دهند./ح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.