تراش سنگهای قیمتی مکمل طلا سازی سنتی یزد میشود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز یزد؛معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان یزد گفت: هنر تراش سنگ‌ های قیمتی و نیمه ‌قیمتی که می ‌توان آن را مکمل هنر طلاسازی دانست از این پس در استان یزد بیش از گذشته مورد توجه قرار می‌ گیرد.

بهشتی نژاد اظهار داشت: در دوره ‌های آموزش تراش سنگ‌ های قیمتی و نیمه ‌قیمتی که اکنون در یزد در حال برگزاری است، تعدادی از طلاسازان حضور دارند. وی طلاسازی را یکی از هنرهای سنتی رایج در یزد دانست و ادامه داد: با برگزاری این دوره ‌های آموزشی توسط بخش خصوصی، زمینه ‌های ایجاد اشتغال دائم برای هنرمندان تراش سنگ‌ های قیمتی و نیمه ‌قیمتی در یزد فراهم شده است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان یزد یادآور شد: هنرجویان این رشته از هنرهای سنتی و صنایع دستی با دریافت کارت شناسایی صنعتگری از مزایایی همچون بیمه تامین اجتماعی و تسهیلات مشاغل خانگی بهره ‌مند می ‌شوند.

بهشتی نژاد تاکید کرد: فراهم کردن شرایط حضور در نمایشگاه‌ های سراسری از دیگر اقداماتی است که با هدف حمایت از هنرجویان این رشته انجام می ‌شود.

وی عنوان کرد: برگزاری دوره‌ های آموزش تراش سنگ‌ های قیمتی و نیمه ‌قیمتی استان یزد در سه سطح مقدماتی، پیشرفته و به‌ آموزی صورت می‌ گیرد. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.