مقامات رژیم صهیونیستی بدون توجه به خواست جامعه بين الملل برای توقف شهرک‌سازی‌ها با احداث 695 واحد مسکونی جدید در قلب کرانه باختری موافقت کرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري آلمان، جنبش اسرائیلی"صلح اکنون" اعلام کرد که تل‌آویو در راستای توسعه شهرک‌های صهیونیستی با احداث 695 واحد مسکونی جدید در شهرک "شیلو" در قلب کرانه باختری واقع در شمال شرقی رام‌الله موافقت کرد.

بر اساس اين گزارش ، حدود 121 واحد از این واحدها در حال حاضر وجود دارند که از جمله آن 93 واحد در نقطه "شفوت راحیل" در خارج از شهرک شیلو است که بدون موافقت دولت احداث شده است.مسئولان رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با رؤسای شهرک‌های صهیونیستی به این نتیجه رسیدند که به این واحدها مشروعیت بخشند و بقیه واحدها که تعداد آنها 574 واحد است مورد توافق شورای برنامه‌ریزی ویژه در کرانه باختری قرار گرفته است اما هنوز احداث نشده‌اند و به موافقت‌های دیگر نیاز دارند.
 

جنبش صلح اکنون نیز با محکوم کردن این طرح صهیونیست‌ها آن را پیروزی برای "قانون شکن‌ها" توصیف کرد. در همین راستا "روبرت سیری" هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل در امور روند سازش در خاورمیانه با صدور بیانیه‌ای این طرح صهیونیست‌ها را محکوم کرد.


اين گزارش مي افزايد ، "لیور امیهای" سخنگوی این جنبش در این باره گفت: آنها به چیزی که مشروعیت نداشت، مشروعیت دادند و گذشته از آن با این کار به اسرائیلی‌ها این انگیزه را دادند که واحدهای مسکونی بیشتری احداث کنند./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار