خانه های کارآفرینی محلی برای خودسازی بانوان

خانه های کار آفرینی جایی که زنان سرپرست خانوار آموزش می‌بینند آموزش خودباوری و توانمندسازی.

به گزارش

خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران

مراکز کوثر با هدف آموزش و ایجاد توانمندی در زنان سرپرست خانوار در راستای ارتقا بهبود شرایط زندگی با رویکرد اقتصای اجتماعی و فرهنگی در دستور کار مدیران شهری قرار گرفت.

جایی برای زنانی که به دلایل مختلف سرپرست خانواده خویش شدند و با مشکلات فراوانی روبه رو بودند و حال می‌توانند ظرفیت ها و استعدادهای خود را بشناسند.

همچنین مشاور شهردار تهران در امور بانوان و مدیر ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار گفت: تمام منفعت و سود اقتصادی فعالیت های مراکز مهارت آموزش کوثر نصیب زنان سرپرست خانوار می شود.

زهرا مشیر ادامه داد: زنان سرپرست خانوار نیازمند کمک و مساعدت هستند و باید با انجام زمینه های مهارت آموزش و کارآفرینی آنان را به خودکفایی برسانیم.

وی هدف از شکل گیری مراکز کوثر را حمایت از آنان داشت و گفت: در این مراکز کارگاههای خیاطی، کاور دوزی، مونتاژ، بسته بندی و .. راه اندازی شده که زنان به نسبت علاقه و استعداد خویش در هر رشته آموزشی دیده و به فعالیت می‌پردازند.

*بانوان شهرری شغل مناسب خود را انتخاب کنند

با توجه به اینکه راه اندازی مراکز کارآفرینی و توسعه خانه های کارآفرینی در مناطق شهری در جهت پرورش استعداد و خلاقیت بانوان سرپرست خانوار بوده منطقه 20 نیز در اين راستا گام های خوبی برداشته است.

شهردار منطقه 20 گفت: با توجه به اینکه ایجاد مراکز کوثر با هدف ارتقا و بهبود شرایط زندگی بانوان راه اندازی شده ایجاد این مراکز در تمامی سرای محله ها در دستورکار این حوزه قرار دارد که پس از بررسی و امکان سنجی در محله ها اجرا می شود.

مجتبی عبدالهی با بیان این مطلب که در حال حاضر 4 مرکز کوثر در این منطقه فعال هستند اذعان داشت: 4 مرکز در این منطقه فعال است که در مرکز 1، 5 گروه تعاونی مستقل تشکل شده و در مراکز 2 و 3 بیش از 50 نفر از زنان سرپرست خانوار مشغول به آموزش هستند.

وی ادامه داد: این مراکز مجوز لازم را برای برگزاری 100 دوره آموزشی با ارائه مدرک فنی و حرفه ای داراست.

وی اظهار داشت: تاکنون 800 زن سرپرست خانوار در سطح منطقه شناسایی شده و برای 90 نفر در مراکز کوثر و برای 300 نفر از طریق شناسایی خانگی کارآفرینی شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ارائه وام خود اشتغالی ،‌تشکیل صندوق قرض الحسنه تعاونی مسکن، جهیزیه، برپایی تورهای ری گردی، بیمه تکمیلی و کارت ورزشی شهروندی از جمله امکانات ارائه شده به زنان سرپرست خانوار در این مراکز است./ل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار