نخستین كنگره شعر آیینی استان خراسان شمالی جمعه (5 اسفند) با معرفی 12 شاعر برگزیده از مجموع 131 شركت كننده؛به كار خود پایان می دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ 530 اثر از 131 شاعر استان خراسان شمالی به دبیرخانه این كنگره ارسال شده و مورد داوری قرار گرفته است.
موضوع اشعار ارسالی سیره چهارده معصوم (ع) است و رقابت در این كنگره در دو بخش شاعران زیر 30 سال و شاعران بالای 30سال انجام گرفته و آثار این دو گروه سنی به طور مجزا مورد داوری قرار گرفته اند.
علاوه بر این46 درصد آثار ارسال شده به نخستین كنگره شعر آیینی استان خراسان شمالی متعلق به شاعران زیر 30 سال است كه نشانگر استقبال خوب جوانان از این كنگره است.
از تعداد 131 شاعر كه از هفت شهرستان استان خراسانی در این كنگره شركت كرده اند، تعداد 76 نفر از آن ها خانم هستند.
مهلت داوری آثار شركت كننده در كنگره 20 بهمن ماه سال جاری پایان یافته كه توسط هادی اسماعیلی، اباصلت رضوانی و حجت الاسلام امین حمیدی انجام شده است وانتخاب 12 شاعر برگزیده از میان شركت كنندگان در كنگره شعر آیینی استان خراسان شمالی در آیین اختتامیه این كنگره كه جمعه 5 اسفند در سالن حافظ بجنورد برگزار خواهد شد مورد تقدیر قرار می گیرند و درمرحله بعد این آثار در قالب یك مجموعه به صورت كتاب منتشر خواهند شد.

درحاشیه مراسم اختتامیه این كنگره،كلاس های آموزشی و كارگاه های تخصصی با حضور استادان مطرح كشور مانند حجت الاسلام نقویان و دیگراساتید برگزار خواهید شد./ه

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار