با همت اداره بازيافت شهرداري منطقه 15 و تلاش گروه اموزشگران بازيافت از ابتداي سال جاري تا كنون 20 هزار و 390 تن پسماند خشك ارزشمند قابل تفكيك از سطح منطقه جمع آوري شد.

به گزارش

خبرنگار باشگاه خبرنگاران

در مجموع 35 درصد از زباله توليدي سطح منطقه قابليت تفكيك دارد كه در حال حاضر 18 درصد پسماند ارزشمند در منطقه تفكيك مي شود و در واقع سهم تفكيك زباله از مبدا به نسبت پسماند ارزشمند 50 درصد مي شود.

بنابراين گزارش،جمع آوري زباله هاي قابل تفكيك از طريق وانت هاي عمودي ،‌غرفه هاي بازيافت موجود در سطح محلات و تفكيك زباله از مبدا توسط شهروندان انجام مي شود كمه ما حصل همكاري تيم آموزشگر منطقه است كه براساس برنامه مدون و از پيش تعيين شده در سطح محلات به آموزش شهروندان مي پردازند.

در همين راستا بهروز رضايي قائم مقام شهردار منطقه 15 به تشريح اقدامات اداره بازيافت و پرداخت و گفت:

اداره بازيافت منطقه با هدف ارتقاء سطح آگاهي شهروندان و ارائه آموزش بازيافت و تفكيك مواد از مبدا به شهروندان اوصاف، مراكز اداري،‌درماني،‌تجاري و به ويژه آموزش كودكان در مدارس به عنوان گروه هاي هدف‌،‌اجراي نمايش هاي موزيكال در ارتباط با آموزش بازيافت در مدارس و بوستان هاي منطقه،‌توزيع بسته هاي آموزش شامل بروشورهاي بازيافت و تفكيك از مبداء ميزان درصد پسماند خشك در منطقه را بالا ببرد.

رضايي يادآور شد:توزيع اقلام تشويقي و كيسه هاي مخصوص پسماند خشك ، تحويل مخازن،ويژه جمع آوري پسماند خشك در سايزهاي مختلف به مراكز دولتي و نصب مخازن 1100 ليتري آبي رنگ در خيابان هاي اصلي و تجاري از ديگر اقدامات اداره بازيافت است.

وي خاطرنشان كرد:طي نه ماهه اول سال جاري 20 هزار و 390 تن پسماند خشك شامل 2383 تن در فروردين ماه 2185 تن ارديبهشت ماه 2132 تن در خرداد ماه 2358 تن در تيرماه، 2220 تن در مردادماه ،2174 تن در شهريورماه 2311 تن در مهرماه و 2373 تن در آبان ماه و 2354 تن در آذرماه از سطح منطقه جمع آوري شده است./ل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار