دکتر فريدون عباسي رئيس سازمان انرژي اتمي در برنامه بيست و دو:

هالیوود توجیه گر قدرت هسته ای کشورهای استکباری است

دستاوردهاي فراوان کشور در دانش و فناوري هسته‌اي ريشه در دستاوردهاي رشته‌هاي ديگر دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، فریدون عباسی شب گذشته در برنامه بیست و دو به تشریح دستاوردهای کشور در زمینه فناوری هسته ای پرداخت.

دستاوردهاي فراوان کشور در دانش و فناوري هسته‌اي ريشه در دستاوردهاي رشته‌هاي ديگر دارد. به عنوان مثال اگر در نفت و گاز و يا مکانيک و مواد پيشرفت نمي‌کرديم، نمي‌توانستيم به دستاوردهاي بزرگ هسته‌اي در اين رشته‌ها برسيم.

صدور انقلاب اسلامي در وهله اول با فرهنگ و علم صورت مي‌گيرد. به همين دليل کشورهاي استکباري با حرکت ايران در مسير دستيابي به به انرژي هسته‌اي مخالفند.

ده سال در بحث الکترونيک هسته‌اي فعاليت کرده‌ايم تا بومي شود. اگر مديريت دانش و تکنولوژي و نگرش سيستمي نداشتيم به اين حد از پيشرفت نمي‌رسيديم و با توجه به تقاضا و نياز کشور اين پيشرفت ادامه خواهد داشت.

ما پس از انقلاب مرجع تصميم‌گيري براي کشور را از خارج به داخل منتقل کرديم و به دنبال الگودهي از اين مدل برآمديم.

هاليوود و سينماي غرب توجيه‌گر قدرت هسته‌اي کشورهاي غربي به بهانه نجات بشر توسط قدرت هسته‌اي آن کشورها در بحران‌ها است.

سلاح هسته اي امتيازهاي نامشروعي چون حق وتو را براي کشورهاي غربي به همراه داشته که اين امتياز نامشروع براي محدودسازي کشورهاي مستقلي چون ايران استفاده مي‌کنند اما نمي‌توانند پيشرفت ما را متوقف کنند.

جمهوري اسلامي صرفاً به جنبه صلح آميز هسته اي توجه دارد و دانشگاه‌هاي ما به حدي از پيشرفت هسته‌اي رسيده‌اند که نه تنها روند اعزام دانشجويان ايراني به خارج متوقف شده بلکه امکان ورود و تحصيل دانشجويان ساير کشورها در ايران نيز وجود دارد.

الحمدلله هم‌اکنون جمهوري اسلامي آنچه کشورهاي غربي، فاصله بين جهان سوم و کشورهاي پيشرفته مي دانند پر کرده و به جهش علمي دست پيداکرده‌است.
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار