سيد عبدالقاسم رئوفيان با بيان اينكه مردم ذائقه‌شان از بداخلاقي‌هاي سياسي تلخ شده است گفت: مردم بايد در عرصه انتخابات به كانديداهايي راي دهند كه برنامه‌محور باشند.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، سيد عبدالقاسم رئوفيان رئيس ستاد انتخابات جبهه ايستادگي شب گذشته طي سخناني در برنامه بیست و دو گفت: حضور مردم در صحنه انتخابات به عنوان يك استراتژي و راهبرد بايد مورد توجه قرار گيرد به گونه اي كه عواملي كه در حضور حداكثري مي‌تواند تاثير گذار باشد متعدد است.


وي با بيان اينكه انقلاب اسلامي ايران با تكيه بر اصل حضور به پيروزي رسيده است افزود: امام (ره) در 22 بهمن سال 57 با الهام از كتاب خداوند و سنت نبي اكرم و تكيه بر مردم توانست نظام 2500 ساله شاهنشاهي و استكبار جهاني را به زانو بكشاند.


رئوفيان با بيان اينكه در صورتي كه مردم در صحنه حضور نداشته باشند با چالش ‌هاي جدي مواجه خواهيم شد اظهار داشت:‌ اميدواريم در 12 اسفند شاهد حضور گسترده مردم براي تعيين سرنوشت خود باشيم.


رئيس ستاد انتخابات جبهه ايستادگي با بيان اينكه ارائه يك فهرست در معرض افكار عمومي نمي‌تواند شور و شوق انتخاباتي را پديد آورد خاطرنشان ساخت: شورو شوق انتخاباتي موجب حضور حداكثري و انتخابات رقابتي خواهد شد.


وي اضافه كرد:‌ رقابت فهرست‌ها از لحاظ تنوعي كه وجود دارد مي‌تواند قابل توجه باشد.


رئوفيان با بيان اينكه مردم ذائقه‌شان از بداخلاقي‌هاي سياسي تلخ شده است تصريح كرد: در جبهه رقابت فهرست‌ها و كانديداها بايد اخلاق به عنوان گفتمان مورد توجه قرار گيرد.


رئوفيان در پاسخ به اين سوال مجري كه از وي پرسيد مردم با تعدد كانديداها در سراسر كشور مواجه هستند بنابراين ملت ايران چگونه مي‌توانند انتخاب بهتري داشته باشند افزود: مردم با تجربه بيش از 30 انتخابات به پاي صندوق‌هاي راي آمده‌اند و مجلس به لحاظ اينكه خانه ملت است از ويژگي‌هاي خاصي برخوردار است بنابراين مجلس بايد در خدمت مردم باشد و مردم با توجه به نوع ادبيات و گفتماني كه كانديداهاي حاضر در عرصه رقابت به خدمت مي‌گيرند به آنها راي دهند.


وي اظهار داشت: مردم بايد در عرصه انتخابات به كانديداهايي راي دهند كه برنامه‌محور باشند.


رئيس ستاد انتخابات جبهه ايستادگي با بيان اينكه نمايندگان بايد بتوانند در جهت وضع قوانين گره‌هاي كور را باز كنند افزود: نمايندگان بايد بتوانند فضاي مردم‌سالاري ديني را در مجلس حاكم كنند اما متاسفانه اين موضوع در مجلس هشتم حاكم نبود.


به گفته رئوفيان بايد فرهنگسازي توسط رسانه ملي صورت گيرد تا مردم بدانند نسبت به نمايندگان بايد چه انتظاري داشته باشند.


رئيس ستاد انتخابات جبهه ايستادگي در پاسخ به اين سوال مجري كه از وي پرسيد به نظر شما اولويت مجلس هشتم چيست اظهار داشت: دو مقوله فرهنگ و اقتصاد مسائلي هستند كه بايد بيش از هر چيز ديگري مورد توجه قرار گيرد به طوري كه مقام معظم رهبري از فعاليت‌هاي فرهنگي چه در مجلس و چه در نهادهاي فراقوه‌اي رضايت لازم را ندارند بنابراين مجلس بايد در ارتباط با مسائل فرهنگي تدابيري را بيانديشد تا بتوانند نياز جامعه را پاسخگو باشند.


وي گفت: در بحث اقتصادي 6 كميسيون تخصصي در مجلس تشكيل شده است كه 40 درصد نمايندگان بايد در كميسيون‌هاي اقتصادي حضور فعال و اثرگذار داشته باشند.


رئوفيان در ادامه با اشاره به اينكه بايد در جهت تقويت اين كميسيون‌هاي تخصصي اقدام كرد افزود: بايد مسئله اقتصاد از مهمترين مسائل مورد نظر در مجلس نهم باشد.


اين مهمان برنامه با اشاره به اينكه مجلس در راس امور كشور قرار دارد اضافه كرد: مجلس با توجه به اينكه در راس امور قرار دارد مي‌تواند كارهاي شگفت‌انگيزي را انجام دهد.


وي تصريح كرد: مجلس بايد قوانيني را وضع كند تا كشور را در همه حوزه‌ها به بهترين شكل ممكن اداره كند.


رئيس ستاد انتخابات جبهه ايستادگي با اشاره به فرمايشات امام خميني (ره) كه فرمودند اگر روح كاخ‌نشيني در نمايندگان مجلس وجود داشته باشد فاتحه كشور را بايد خواند گفت: كرسي‌هاي نمايندگي مجلس يك فرصت است به طوري كه وظيفه نمايندگي را قانون مشخص مي‌كند.


حداد عادل: مجلس نهم فرصت خوبي براي رفع نواقص هدفمندي يارانه‌ها است

در ادامه اين برنامه همچنين فريدالدين حداد عادل رييس شوراي سياست‌گذاري نشريه همشهري جوان گفت: رقابت انتخاباتي مثل رقابت رزمي است به طوري كه ممكن است در آن برخوردهايي صورت گيرد كه طرفين ناراحت شوند.


وي افزود: به عرصه انتخابات تهمت‌زدن و بداخلاقي‌هاي سياسي روشي غلط است كه برخي كانديداها متاسفانه آنرا در پيش گرفته‌اند.


حداد عادل اظهار داشت: بين جنس نمايندگان شهرهاي كوچك و بزرگ به طور طبيعي تفاوت‌هايي وجود دارد به گونه‌اي كه در شهرهاي كوچك مردم به دنبال رفع نيازهاي شهر خود هستند اما در شهرهاي بزرگ ماهيت تشكيلاتي نامزدها مبنا قرار مي‌گيرد.


وي با بيان اينكه مردم بايد در انتخابات هوشيارانه عمل كنند خاطرنشان ساخت: مردم بايد فريب تبليغات پرزرق و برق برخي از كانديداها را نخورند و بدانند كه بايد سوابق كاري آنها را مورد بررسي قرار دهند.


اين مهمان برنامه با اشاره به اينكه نمايندگان و مردم بايد از بلوغ بالاي سياسي اجتماعي برخوردار باشند اضافه كرد: پديده هدفمندسازي يارانه ‌ها يكي از بزرگترين عمليات سياسي اجتماعي و اقتصادي حكومت‌داري مدرن است.


فريد‌الدين حداد عادل گفت: مجلس نهم مي‌تواند فرصت خوبي را براي رفع نواقص طرح هدفمندسازي يارانه‌ها باشد.


وي اظهار داشت: پديده هدفمندسازي يارانه‌ها در بسياري از كشورها به اتفاقات ناگواري منجر شده است كه در اين راستا يكي از اولويت‌هاي مجلس نهم اين است كه در اين مسير دولت را ياري كند.


رئيس شوراي سياست‌گذاري نشريه همشهري جوان با بيان اينكه مجلس در بسياري از مواقع در مسائل مختلف به خوبي عمل كرده است افزود: ما در مقابله با همسايگان‌مان ارزيابي مي‌شويم كه اين ارزيابي هوشمندانه‌اي است و زماني دشمن از خود مطمئن مي‌شود كه دولت از طرف مردم پشتيباني نشود اين در حالي است كه جمهوري اسلامي ايران از پشتيباني مردمي برخوردار است.

/ع2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار