حجت الاسلام و المسلمين محسني اژه‌اي گفت: بسياري از جريان‌هاي سياسي قصد هويت‌زدايي از انجمن و تغيير نام آن از انجمن اسلامي به انجمن ايراني را داشتند؛ اما باور ما حفظ حريم اشخاص و سليقه‌هاست و معتقديم جريان‌هاي موازي در صورتي پيروز مي‌شوند كه ما زورگويي را بر اتحاديه غالب كنيم.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام و المسلمين غلامحسين محسني اژه‌اي نماينده مقام معظم رهبري در امور دانشجويان اروپا در مراسم چهل‌و‌ششمين نشست اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان اروپا كه عصر امروز در هتل هويزه برگزار شد، با ابراز خوشحالي نسبت به ملاقات اعضاي انجمن اسلامي اروپا با مقام معظم رهبري، اين حركت را از بركت وجود رهبري و خود اعضاي انجمن دانست و با اشاره به مراحل حضور خود در انجمن به نوسانات انجمن اشاره داشت و افزود: وضعيت حال حاضر انجمن اسلامي دانشجويان اروپا حتي قبل از انقلاب نيز براي ما متصور نبوده است.


وي در ادامه با اشاره به وجود اتحاديه به عنوان يك فكر پويا اظهار داشت: امام (ره) نيز به اين فكر پويا علاقه داشته و پيام سال 56 امام در حقيقت مانيفست انقلاب براي اتحاديه بوده و اتحاديه نيز براي انجام كارهاي زيرساختي بايد اين مانيفست را زيربنا قرار دهد.


حجت الاسلام و المسلمين محسني اژه‌اي در ادامه با تاكيد شهيد بهشتي بر خرد جمعي كه مديريت و انتخاب را برعهده خود انجمن مي‌گذاشتند اظهار داشت: نيروهاي داراي بازده نقش تعيين كننده اي در دولت‌هاي اول انقلاب داشته و بيشترين مخالفت بني‌صدر نيز با همين اعضاي فعال انقلابي بوده است.


نماينده مقام معظم رهبري در امور دانشجويان اروپا در ادامه با تاكيد بر نقش امام به عنوان مدل و الگوي اتحاديه افزود: بسياري از جريان‌هاي سياسي قصد هويت‌زدايي از انجمن و تغيير نام آن با عنوان انجمن ايراني به جاي انجمن اسلامي را داشته است و ما بارها اعلام كرديم كساني كه ميل دارند نام اسلام از اتحاديه آنها حذف شود، مي‌توانند اين كار را انجام دهند.


وي با اشاره به تقاضاي 55 درصدي اعضا براي تغيير نام انجمن اسلامي، نرسيدن به حد نصاب دو سوم آراء را علت ملغي شدن اين طرح دانسته و خاطرنشان كرد: جريان‌هاي موازي در صورتي پيروز مي‌شوند كه ما زورگويي را بر اتحاديه غالب كنيم.


حجت الاسلام و المسلمين محسني اژه اي عامل بقا و استمرار اتحاديه را اساسنامه آن دانست و با اشاره به عملكرد اتحاديه در راستاي ترميم خود يادآوشد: هدف و باور ما حفظ حريم اشخاص و سليقه‌ها بوده كه اين حركت بسيار مهمي است.


وي در ادامه بااشاره به وجود تفاوت سليقه‌ها اذعان داشت: نبايد اين تفاوت سليقه‌ها در راستاي اصل نظام باشد و اين امر حاكي از عدم ظرفيت سازي است.


نماينده مقام معظم رهبري در امور دانشجويان اروپا با اشاره به جريان انحرافي اظهار داشت: اعضاي انجمن نبايد هرگز از رهبري جلو زده و بر اساس تشخيص و حالات هيجاني خود اقدام كنند. چرا كه با عملكرد و رفتار عقلاني بسياري از مشكلات حل خواهد شد.


وي در ادامه با اشاره به اينكه رفتارهاي انسان‌هاي صالح، بر اساس آگاهي بوده و اين افراد در قبال آگاهي‌ها و رفتار خود مسئوليت پذير هستند تصريح كرد: هر جا پاي مسائل خود در ميان است بدون حضور خدا كارها سخت‌تر مي‌شود.


حجت الاسلام و المسلمين محسني اژه‌اي ادامه داد:‌ من گزارش علمي شما را به رهبر ديدم و ايشان آن را به عنوان اولويت اول معرفي كردند.


نماينده مقام معظم رهبري در امور دانشجويان اروپا در ادامه با اشاره به جديت تمام رهبري در دنبال كردن مباحث پژوهشي گفت: اين پيشرفت‌ها مطمئناً براي دشمنان ما بسيار سخت و گران است و مطمئناً ما مشكل اصلي استكبار جهاني هستيم و بايد با تلاش جدي جايگاه خود را حفظ كرده و ارتقا دهيم .


وي در پايان زنده بودن خون شهيدان را ثمره انقلاب و دليل حيات طيبه دانشجويان دانست و اظهار داشت: ما هرگز نبايد با وجود سلايق مختلف به انقلاب خيانت كرده و بايد همواره در مسير خود ثابت قدم باشيم./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار