چه بیماری هایی بیشتر سلامت مردان را تهدید می کند؟

در بین بیماری دستگاه کلیه و مجاری ادرار دو بیماری درمردان شیوع بیشتری دارد که با آنها آشنا مي شویم.

دکتر عباس بصیری فوق تخصص آندوسکوپی در اورولوژی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران عنوان کرد: در بین بیماری هاي دستگاه کلیه و مجاری ادرار در ميان مردان دو بیماری یکی مسئله بزرگی پروستات و دیگری سنگ کلیه شیوع بیشتری دارد.
وی تصریح کرد: بزرگی پروستات در سنين بالای 50 سال بروز می کند اما سنگ کلیه می تواند در هر سنی بروز کند که به طور معمول از 30 سال به بالا بیشتر سنگ کلیه شیوع دارد.
بصیری در مورد افراد مبتلا به سنگ کلیه خاطر نشان کرد: مصرف زیاد آب به طور منظم و مرتب در طول شبانه روز ضروری بوده و همچنین حتی اگر شخصی زیاد عرق کند و یا تنفس زیادی داشته باشد به طوریکه آب زیادی از دست بدهد باید حجم ادرار او در 24 ساعت (شبانه روز) به 5/2 لیتر برسد.
وی تاکید کرد: افراد مبتلا به سنگ کلیه هر چه مصرف نمکشان کمتر باشد بهتر خواهد بود.
 

** با بیماری های پروستات آشنا شوید
عباس بصیری در ادامه عنوان کرد: بیماری های پروستات سه نوع است که یکی بزرگ شدن خوش خیم پروستات که در سن بالای 50 سال بیشتر ایجاد می شود و علائم آن باریکی جریان ادرار، قطع و وصل شدن ادرار و به هنگام خروج ادرار فشار بیشتر به فرد وارد می شود.
وی در مورد سرطان پروستات تصریح کرد: میزان ابتلا به سرطان پروستات کمتر از بزرگی خوش خیم پروستات است و از راه آزمایش خون این بیماری قابل تشخیص است و باید کسانیکه به سن 50 سال می رسند آزمایش PSA انجام دهند که یک نوع تست سرطان پروستات است و باید توجه کرد کسانیکه در خانواده افراد مبتلا به سرطان پروستات دارند باید از سن چهل سالگی به این تست اقدام کنند.
این فوق تخصص آندوسکوپی در اورولوژی در رابطه با عفونتهای غده پروستات خاطر نشان کرد: این بیماری مخصوص جوانان است که سوزش، تکرر ادرار و گاهی تب از علائم عفونتهای غده پروستات بوده و  راه درمان آن مصرف آنتی بیوتیکها با تجویز پزشک است./عط

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار