لقمه نان به قیمت جان

زنان دستفروش مترو اولین نسل از آسیبهای اجتماعی مترو در این شهر زیرزمینی کوچک بوده اند هر چند که اکنون با ورود متکدیان و گدایان کار این کلکسیون اجتماعی کامل شده است.

دکتر منفرد آسیب شناس اجتماعی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در مورد زنان دستفروش در مترو پاسخ داد: این موضوع که بیشتر در واگن بانوان دیده می شود از ابتدا تاکنون با اظهارنظرهای مختلفی مواجه بوده اما واقعیت این است که آنها خواسته یا ناخواسته پای سایر آسیبهای اجتماعی را به مترو باز کرده اند شاید انگیزه ابتدایی دستفروشان تامین نیاز مالی بوده اما بتدریج عده ای به ظاهر دستفروش و در باطن برای اهداف دیگری وارد واگنهای مترو شدند.

منفرد در مورد خطر روند دستفروشی در مترو افزود: شهر زیرزمینی پایتخت با تردد روزانه 2 میلیون شهروند به تدریج به کلکسیون آسیب های اجتماعی تبدیل می شود فعالیت بازهای تکدی گری، دستفروشی و حتی خرید و فروش مواد مخدر که در زیر لایه دستفروشی انجام می شود چهره جدید نگران کننده آسیب اجتماعی در متروست.

آسیب شناسی اجتماعی در پاسخ به این سئوال آیا همه دستفروشان بی سواد و از طبقه پایین جامعه هستند گفت: حتما افراد دستفروشی را با ظاهر متشخص دیده اید، نه کارکردن عار و زشت است و نه قصد ارزش گذاری روی کار آنها را داریم.

موضوع این است که ما با دستفروشان ليسانسه مواجه هستیم کسانی که می توانند در یک محیط اقتصادی شکوفا در کاری مناسب با شان خود فعالیت کنند ناگریزند در مترو دستفروشی کنند و نگاه آمیخته با ترحم و حقارت دیگران را برای درآمدی 10-20 هزار تومان را تحمل و تمام روز را با اضطراب سپری کنند./ل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار