اراک/

میکروب ها شب ها کجا می خوابند؟

شاید این را فکر را بکنید که وسیله ها اگر رنگی روشنی داشته باشند و بدرخشند حتما تمیز و عاری از میکروب هستند اما در این مورد سخت در اشتباه هستید.

به گزارش

خبرنگار باشگاه خبرنگاران

جرم ها و میکروب ها در وسایل زیادی وجود دارد و ما باید آن ها را بشناسیم تا بتوانیم از ورود میکروب ها به بدنمان جلوگیری کنیم.

اینجا بخشی از وسایل خانه که باید به آن ها توجه کنیم اشاره می کنیم:
در اتاق خوابتان میکروب ها را می بینید
بالش: یکی از وسایلی که همیشه در داخل آن مملو از جرم ها ست همان بالشی است که شب ها به زیر سر می گذاریم. سر شما ممکن است خاکی باشد یا حتی عرقی داشته باشد و همه این ها باعث می شود تا بالش محلی برای تجمع باکتری ها باشد. بالش ها را هر ماه بشویید و هر هفته نیز روبالشی ها را بشویید و یا تعویض کنید.

تشک: یکی از محل هایی که ساعت های زیادی را روی آن می گذرانیم تشک ها هستند و پس حتما مقدار بسیار زیادی نیز باکتری و میکروب درون آن ها وجود دارد. پس از مدتی که از یک تشک استفاده می کنید متوجه می شوید که کمر شما را اذیت می کند. باید بدانید که بخشی از این مساله به میکروب ها هم مربوط می شود. هر یک یا دو سال تشک خود را تعویض کنید.

در کیف مدرسه:
هدفون: هدفون ها یکی از وسایلی است که به عنوان منشا آلودگی شناخته می شود. این وسیله داخل گوش شما است و جرم های آن را به خود می گیرد. پزشکان توصیه می کنند که هر هفته سعی کنید تا جایی که می شود هدفون ها را با الکل پاک کنید. توجه داشته باشید که اگر این کار را نکنید ممکن است عفونت هایی در گوش شما ایجاد شود.

لباس ورزشی: همانطور که می دانید لباس های ورزشی تنها برای ورزش استفاده می شوند و ممکن است که شما عرق کنید و این عرق ها جذب لباس می شوند. همیشه بعد از اینکه ورزش کردید سریعا لباس خود ا بشویید تا میکروبها درون بافت های لباس نروند.

درحمام و دستشویی:

مسواک: می دانیم که دستشویی ها جایی برای زندگی باکتری ها هستند و بهتر است تا مسواک ها را خارج از دستشویی نگه دارید. این نکته را نیز بدانید که بهتر است هر 2 یا 3 ماه یک بار تعویض کنید.

لیف: وظیفه لیف ها پاک کردن باکتری ها و جرم از روی بدن است و ممکن است حتی پس از شستن نیز مقداری جرم در آن ها باقی بماند.شسشتویی درست لیف ها یکی از مهمترین کارهایی است که بعد از حمام کردن باید انجام دهید. بهتر است تا هر دو ماه یک بار لیف ها را عوض کنید.

در آشپزخانه:
اسکاج: اسفنج یا اسکاجی که برای پاک کردن ظرف ها استفاده می کنید جز آن دسته از وسایلی است که مقدار زیادی باکتری دارد. اسفنج ها آب های کثیف را به خود می گیرند و باید تا حد امکان اب آن ها را خارج کنیم. سعی کنید هر ماه این وسیله را تعویض کنید.
ظروف پلاستیکی: در ابتدا به این نکته توجه داشته باشید که این ظروف را نباید داخل مایکروفر و یا ماشین ظرف شویی بگذارید چون مواد شیمیایی خطرناکی از خود خارج می کنند. همچنین بهتر است این ظروف را خیلی با دقت با دست بشویی تا میکروب هایی که در منافذ آن موجود است از بین برود./س

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.