مشاور رئیس و مدیركل امور مجلس سازمان صدا و سیما، از در اولویت نخست قرار گرفتن شهرستان های دماوند و فیروزكوه برای پوشش دیجیتالی دریافت برنامه های تلویزیونی خبر داد.

'محمود عاطفی' در گفتگو با

خبرنگار باشگاه خبرنگاران

اظهار داشت: طرح تبدیل سیستم آنالوگ به دیجیتال در كشور از یك سال پیش تهیه شده است.

وی افزود:به دلیل اینكه فرستنده های دیجیتال هنوز در كشور بومی سازی نشده است، پرسنل جهاد خودكفایی سازمان صدا و سیما بطور جدی در صدد تولید این سیستمها هستند و تاكنون دو الی سه نمونه آن را تولیدكرده اند.

مشاور رییس سازمان صدا و سیما تصریح كرد: در زمان حاضر این فرستنده ها از كشورهای دیگر وارد می شود و سال گذشته برای آن تامین اعتبار شد، اما به دلیل پاره ای از مشكلات، هنوز این فرستنده ها وارد نشده است.

وی با تاكید بر اینكه در زمان حاضر مراكز استانها و سپس شهرستان های با اهمیت در اولویت تبدیل سیستم آنالوگ به دیجیتال هستند، خاطر نشان كرد: شهرستان های با اهمیت شهرستانهایی هستند كه از لحاظ جغرافیایی، فرهنگی، نیرویی و ... اولویت بندی شده اند.

عاطفی با اشاره به تلاش و پیگیری های مجدانه مسوولان شهرستان گفت: حتی استاندار تهران نیز در تماس تلفنی بر این امر تاكید داشتند.

مدیر كل امور مجلس سازمان صدا و سیما خاطر نشان كرد: تقریبا از سه هفته پیش پس از بازنگری طرح، شهرستان دماوند و فیروزكوه در اولویت نخست قرار داده شده است و انشاالله به محض آماده شدن فرستنده ها، این پروژه محقق می گردد.

وی همچنین گفت: به دلیل موقعیت سوق الجیشی و كوهستانی بودن شهرستان های دماوند و فیروزكوه تجهیز این مناطق به سیستم دیجیتال هزینه ای برابر تجهیز یك استان را در بردارد.

مشاور رییس سازمان صدا و سیما گفت: با توجه به اینكه زمین این پروژه جانمایی و كارهای كارشناسی و فنی آن نیز انجام شده، امید است در اسرع وقت این پروژه محقق شود./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.