اختصاصی/ بخش اول

سریعترین خودروهای جهان+عکس

سرعت از جمله کمیتهایی است که همیشه مورد علاقه انسان بوده است. انسان همیشه علاقه مند بوده است که با سریعترین ها آشنا شود. سریعترین حیوانات ، پرندگان و در این مطلب با سریعترین اتومبیل ها آشنا خواهید شد.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، میل به سرعت یک احساس درونی است که همیشه انسان را شیفته خود کرده است. از زمان های قدیم که انسان از اسب به عنوان اصلی ترین وسیله نقلیه استفاده می کرد به دنبال این بود که با افزایش تعداد اسب ها سرعت حرکت خود را افزایش دهد. امروزه نیز با پیشرفت تکنولوژی مهندسی و ساخت موتورهای نیرومند تر رسیدن به سرعتهای بالا برای خودروهای مختلف امری امکان پذیر است. در این مطلب قصد داریم تا شما را با سریعترین خودروهای جهان آشنا کنیم.

Bugatti Veyron 16.4 Super Sport
در ابتدای لیست با سریعترین خودروی تولید شده در جهان آشنا شوید. این اتومبیل زیبا محصول همکاری مشترک شرکت فرانسوی بوگاتی و شرکت آلمانی فولکس واگن است که با یک موتور 8 لیتر با توان 1200 اسب بخار مجهز شده است. این اتومبیل توانایی رسیدن به سرعت 430 کیلومتر بر ساعت را داشته و شتاب صفر تا 100 را در زمانی در حدود 2.2 ثانیه بدست می آورد. این خودرو قیمتی در حدود 2400000 یکی از گرانترین اتومبیل های حاضر جهان است.

SSC Ultimate Aero
این خودرو زیبا و سریع محصول شرکت اتومبیل سازی " SSC North America " در کشور آمریکا است که به صورت اختصاصی بر روی اتومبیل های سریع کار می کند. این خودرو با سرعتی در حدود 413 کیلومتر در ساعت حرکت کرده و شتاب 0 تا 100 آن در 2.7 ثانیه بدست می آید. این خودرو از یک موتور 8 سیلندری سری V با توان تولیدی 1183 اسب بخار نیرو می گیرد. تنها 24 عدد از این خودرو تولید شده است و قیمت آن در حدود 485 هزار دلار می باشد.

Koenigsegg CCX
یک خودرو زیبا و دو نفره از شرکت اتومبیل سازی سوئدی " Koenigsegg " که با یک موتور به حجم 4.7 لیتر مجهز شده که نیروی معادل 806 اسب بخار را برای این خودرو فراهم می کند. سرعت نهایی این خودرو 402 کیلومتر بر ساعت بوده و شتاب 0 تا 100 آن در 3.2 ثانیه بدست می آید. این خودرو با قیمتی در حدود 2 میلیون دلار به بازار عرضه شده است.

Saleen S7 Twin-Turbo
یک خودروی سوپر اسپرت از شرکت اتومبیل سازی آمریکایی " Saleen " از یک موتور سری " V8 " با توان 750 اسب بخار و یک سیستم توربوشارژ بهره می برد. این مدل به نسبت مدل پایه " S7 " از 33 درصد نیروی بیشتر بهره می برد. سرعت این خودرو در حدود 399 کیلومتر بر ساعت بوده و شتاب 0 تا 100 آن در مدت زمانی در حدود 3.2 ثانیه بدست می آید. این اتومبیل با قیمتی در حدود 585 هزار دلار به بازار عرضه شده است.

McLaren F1
یک سوپر خودروی سریع و زیبا از شرکت اتومبیل سازی انگلیسی " مک لارن" که نگاه هر بیننده ای را به سمت خود جلب می کند. این خودرو از یک موتور به حجم 6.1 لیتر و توان 550 اسب بخار نیرو می گیرد. سرعت نهایی این خودرو چیزی در حدود 386 کیلومتر بر ساعت بوده و شتاب 0 تا 100 آن در مدت زمانی در حدود 3.2 ثانیه بدست می آید. این خودرو با قیمتی در حدود 970 هزار دلار به بازار عرضه شده است./ ق پ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار