ارای مردم یزد در 304 صندوق جمع اوری میشود

  . به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز یزد فرماندار یزد گفت: 304 صندوق در حوزه انتخابیه یزد و صدوق آرای مردم یزد در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی را جمع آوری می کنند.

عزیزالله سیفی عصر سه شنبه در آخرین جلسه توجیهی بازرسان و سربازرسان حوزه یزد اظهار داشت: از مجموع صندوق های اخذ رای در این حوزه انتخابیه، چهار صندوق به اقلیت های زرتشتی و یک صندوق برای اقلیت ‌های کلیمی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه دو کاندیدا در یزد انصراف داده اند، افزود: تعداد نامزدهای این حوزه به 17 نفر رسید. سیفی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: در روند اجرای رای گیری در هیچ شرایطی نباید وقفه ایجاد شود و در صورت بروز اشکال، باید مشکل به سرعت برطرف شود و اعتراض‌ های احتمالی نمایندگان کاندیداها به صورت مکتوب یا شفاهی به نماینده فرماندار ارائه شود.

وی افزود: محافظ صندوق (نیروی انتظامی)،‌ ناظر صندوق و نماینده فرماندار باید حتما به همراه صندوق تا زمان تحویل به فرمانداری باشند.

سیفی با بیان اینکه در کشور بیشترین صندوق‌ های رای که آرای آن باطل شد، مربوط به صندوق ‌های سیار بوده است، افزود: در یزد نماینده ‌ای با 150 تا 170 اختلاف رای به مجلس رفته است بنابراین اگر شرایطی پیش بیاید که حتی رای یک صندوق باطل شود، بر سرنوشت انتخابات تاثیرگذار خواهد بود.

سیفی همچنین با اشاره به اینکه در این دوره از انتخابات در حوزه یزد و صدوق، نام دو نفر از کاندیداها به یکدیگر نزدیک است، بر درج کد انتخاباتی نمایندگان و دوری از شائبه در این زمینه تاکید کرد./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.